Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14471
Title: | Диагностика сформированности коммуникативных универсальных учебных действий младших школьников в инклюзивной практике |
Other Titles: | Diagnostics of formation of communicative universal learning actions of primary school children in inclusive practice |
Authors: | Назарова, Е. В. Рябова, Н. В. Зурнина, С. С. Nazarova, E. V. Ryabova, N. V. Zurnina, S. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Назарова Е. В. Диагностика сформированности коммуникативных универсальных учебных действий младших школьников в инклюзивной практике / Е. В. Назарова, Н. В. Рябова, С. С. Зурнина // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 73-84. |
Abstract: | This article presents the results of a diagnostic observation of the formation of communicative universal learning actions of primary school children in inclusive practice. The article defines the terms “diagnostics” and “communicative universal learning actions” as key research concepts; demonstrates the development of simulators for the diagnostics of communicative universal learning actions in pupils of grade 1; presents the characteristic of the level of formation of communicative universal learning actions of elementary school children and the dynamics of their progress in mastering communicative universal learning actions (KUUD). In the study, the following methods were used: analysis of psycho-pedagogical literature; entrance and final testing; and quantitative and qualitative processing of experimental data. В статье представлена характеристика уровня сформированности коммуникативных универсальных учебных действий первоклассников. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНКЛЮЗИИ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ ДЕТИ С ОСОБЫМИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ИНКЛЮЗИВНАЯ ПРАКТИКА ПЕРВОКЛАССНИКИ ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ КОММУНИКАТИВНЫЕ УУД ФОРМИРОВАНИЕ УУД УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ КОММУНИКАТИВНОЕ РАЗВИТИЕ ДИАГНОСТИКА КОММУНИКАТИВНЫХ УУД ЭКСПРЕСС-ДИАГНОСТИКА МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ ЭКСПРЕСС-ТРЕНАЖЕРЫ РАЗВИТИЕ УУД РАЗВИТИЕ РЕЧИ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ КОММУНИКАТИВНЫЕ УНИВЕРСАЛЬНЫЕ ЦЧЕБНЫЕ ДЕЙЧТВИЯ PRIMARY SCHOOL JUNIOR SCHOOL CHILDREN INCLUSIVE EDUCATION INCLUSION FIRST GRADE PUPILS PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS DIAGNOSTIC METHODS SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS ENTRANCE TESTING DIALOGIC SPEECH COMMUNICATIVE UNIVERSAL LEARNING ACTIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14471 |
DOI: | 10.26170/sp20-03-06 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 3 (59) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-03-06.pdf | 604,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.