Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14472
Title: Взаимодействие с семьей ребенка с ограниченными возможностями здоровья в консультативном центре
Other Titles: Interaction with the family of the child with disabilities at counseling center
Authors: Вечканова, И. Г.
Югова, О. В.
Vechkanova, I. G.
Yugova, O. V.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Вечканова И. Г. Взаимодействие с семьей ребенка с ограниченными возможностями здоровья в консультативном центре / И. Г. Вечканова, О. В. Югова // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 85-99.
Abstract: The article deals with the assessment of the quality of preschool education with relation to the degree of adaptivity of the program and the indicator of variability of the forms of preschool education institution which has in its structure a counseling center for parents caring for children with disabilities and providing family education. Variability of types and forms of interaction with the family of the child with developmental disorders in the process of getting education has been chosen by the authors as a significant aspect of complex pedagogical suppor.
В статье рассматривается деятельность дошкольной образовательной организации, которая имеет в своей структуре консультативный центр для родителей, воспитывающих детей с ограниченными возможностями здоровья.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ОВЗ
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
РОДИТЕЛИ
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ
ПЕДАГОГИ-ПСИХОЛОГИ
РАБОТА С РОДИТЕЛЯМИ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ПЕДАГОГИ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПОМОЩЬ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
КОНСУЛЬТАТИВНЫЕ ЦЕНТРЫ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ КОНСУЛЬТИРОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ КОНСУЛЬТАЦИИ
КАЧЕСТВО ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
АНКЕТИРОВАНИЕ РОДИТЕЛЕЙ
АНКЕТЫ
ФОРМЫ РАБОТЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
DISABILITIES
CHILDREN WITH DISABILITIES
PRESCHOOL CHILDREN
PRESCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS
PARENTS
PEDAGOGUES
PEDAGOGICAL INTERACTION
COUNSELING CENTERS
FAMILY SUPPORT
QUESTIONNAIRES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14472
DOI: 10.26170/sp20-03-07
Origin: Специальное образование. 2020. № 3 (59)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-03-07.pdf813,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.