Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14524
Title: | Буллинг как социально-психологическое явление: анализ теоретических подходов и эмпирических исследований |
Other Titles: | Bullying as a social and psychological phenomenon: analysis of theoretical approaches and empirical research |
Authors: | Белеева, И. Д. Заглодина, Т. А. Панкратова, Л. Э. Титова, Наталья Beleeva, I. D. Zaglodina, Т. A. Pankratova, L. E. Titova, N. B. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Буллинг как социально-психологическое явление: анализ теоретических подходов и эмпирических исследований / И. Д. Белеева, Т. А. Заглодина, Л. Э. Панкратова, Н. Б. Титова // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 5. — С. 131-136. |
Abstract: | The article describes the features of bullying at the present time and suggests measures to prevent violence in the school community. В статье описаны особенности проявления буллинга в настоящее время и предложены меры по предотвращению насилия в школьном коллективе. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА СОЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА БУЛЛИНГ ДЕВИАНТНОЕ ПОВЕДЕНИЕ ЖЕСТОКОЕ ОБРАЩЕНИЕ ДЕТСКАЯ ЖЕСТОКОСТЬ ШКОЛЬНИКИ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ БУЛЛЕР ВИКТИМНОСТЬ БУЛЛИНГ-СТРУКТУРА ЖЕРТВЫ БУЛЛИНГА BULLYING DEVIANT BEHAVIOR CRUEL TREATMENT CHILDISH CRUELTY STUDENTS GENERAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS BULLER VICTIMIZATION BULLYING STRUCTURE VICTIMS OF BULLYING |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14524 |
DOI: | 10.26170/po20-05-15 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-05-15.pdf | 509,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.