Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14764
Title: | Русификациия или просвещение? Школа для нерусских народов Прикамья |
Other Titles: | Rusification or education? School for Nerussian peoples of Prikamya |
Authors: | Елисафенко, М. К. Elisafenko, M. K. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Елисафенко М. К. Русификациия или просвещение? Школа для нерусских народов Прикамья / М. К. Елисафенко // Запад, Восток и Россия: Вопросы всеобщей истории. — 2017. — Вып. 19 : Исторический опыт межкультурного диалога. — С. 38-42. |
Abstract: | The article is devoted to the education of indigenous peoples of the Urals in connection with the Russian colonization of the region, as a means of ethnocultural consolidation of the Russians. Discusses the various forms of education of children: religion and aboriginal schools, an assessment of their effectiveness. In the article the author pays attention that education is a means of ensuring ethno-cultural tolerance and empathy. Статья посвящена проблеме просвещения коренных народов Урала в связи с русской колонизацией края как средства этнокультурной консолидации россиян. Рассматриваются различные формы обучения детей: конфессиональные и инородческие школы, дается оценка их эффективности. В статье автор обращает внимание, что просвещение является средством обеспечения этнокультурной толерантности и эмпатии. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ИСТОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ — РОССИЯ — УРВЛ КОРЕННЫЕ НАРОДЫ НАРОДЫ УРАЛА МУЛЬТИКУЛЬТУРИЗМ КОНФЕССИОНАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ РУСИФИКАЦИЯ ЭТНИЧЕСКАЯ УНИФИКАЦИЯ ЭТНОСЫ ЭТНОКУЛЬТУРОЛОГИЯ ЭТНИЧЕСКАЯ ТОЛЕРАНТНОСТЬ РУССКАЯ КОЛОНИЗАЦИЯ ОСВОЕНИЕ ТЕРРИТОРИЙ ЭМПАТИИ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ ИНОРОДЧЕСКИЕ ШКОЛЫ MULTICULTURALISM RUSSIFICATION ETHNIC UNIFICATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14764 |
DOI: | 10.26170/vvi17-01-04 |
Origin: | Запад, Восток и Россия: Вопросы всеобщей истории. 2017. Вып. 19 |
Appears in Collections: | Запад, Восток и Россия: вопросы всеобщей истории |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vvi-2017-19-04.pdf | 419,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.