Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14900
Title: Припоминание слов у пациентов с афазией как когнитивный процесс
Other Titles: Word remembering in patients with aphasia as a cognitive process
Authors: Колмогорова, А. В.
Кораблина, Д. А.
Чемиренко, О. А.
Kolmogorova, A. V.
Korablina, D. A.
Chemirenko, O. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Колмогорова А. В. Припоминание слов у пациентов с афазией как когнитивный процесс / А. В. Колмогорова, Д. А. Кораблина, О. А. Чемиренко // Специальное образование. — 2020. — № 4 (60). — С. 41-56.
Abstract: В статье рассматриваются когнитивные стратегии припоминания, которые задействуют пациенты с афазией во время поиска нужных слов в процессе речепорождения.
The article considers the remembering strategies used by patients with aphasia while searching for the appropriate words in the process of speech production. We also propose a number of recommendations, which were developed to help speech therapists create questions for patients in the process of rehabilitation.
Keywords: ЗДРАВООХРАНЕНИЕ. МЕДИЦИНСКИЕ НАУКИ
НЕВРОЛОГИЯ, НЕВРОПАТОЛОГИЯ И НЕРВНАЯ СИСТЕМА В ЦЕЛОМ
ЛОГОПЕДИЯ
АФАЗИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
РЕЧЕВЫЕ РАССТРОЙСТВА
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
КОГНИТИВНЫЕ ПРОЦЕССЫ
КОГНИТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ
ПРИПОМИНАНИЕ СЛОВ
НАРУШЕНИЯ ПАМЯТИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ВИДЫ ПАМЯТИ
СТРАТЕГИИ ПРИПОМИНАНИЯ
РЕЧЕПОРОЖДЕНИЕ
МЕХАНИЗМЫ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ТЕРАПИЯ
APHASIA
LOGOPEDICS
DISORDERS OF SPEECH
SPEECH DISORDERS;
LOGOPEDIC WORK
COGNITIVE STRATEGIES
WORD REMEMBERING
MEMORY DISORDERS
SPEECH IMPAIRMENTS
REMEMBERING STRATEGIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14900
DOI: 10.26170/sp20-04-04
Origin: Специальное образование. 2020. № 4 (60)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-04-04.pdf633,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.