Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14901
Title: Информационно-коммуникационные технологии как эффективный компонент реабилитационной образовательной среды для детей с особыми образовательными потребностями
Other Titles: Information and communication technologies as an effective component of the educational rehabilitation environment for children with special educational needs
Authors: Приходько, О. Г.
Мануйлова, В. В.
Гусейнова, А. А.
Prikhod'ko, O. G.
Manuylova, V. V.
Guseynova, A. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Приходько О. Г. Информационно-коммуникационные технологии как эффективный компонент реабилитационной образовательной среды для детей с особыми образовательными потребностями / О. Г. Приходько, В. В. Мануйлова, А. А. Гусейнова // Специальное образование. — 2020. — № 4 (60). — С. 57-66.
Abstract: Статья посвящена раскрытию ключевых вопросов организации и создания информационной образовательной среды в образовательных организациях.
The article deals with the key issues of creation and organization of information-educational environment in education institutions. The authors provide a detailed description of the information-educational environmen t, formulate its tasks, and suggest a comprehensive description of information and communication computer-assisted technologies. The issues related to the use of computer training programs, games and exercises in thework with children with special educational needs are covered in detail.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИ
РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
ДЕТИ С ОСОБЫМИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ
КОРРЕКЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РАБОТА
УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
REHABILITATION ENVIRONMENT
DISTANT TECHNOLOGIES
SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
EDUCATIONAL REHABILITATION ACTIVITY
EDUCATIONAL REHABILITATION ENVIRONMENT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14901
DOI: 10.26170/sp20-04-05
Origin: Специальное образование. 2020. № 4 (60)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-04-05.pdf667,54 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.