Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14901
Title: | Информационно-коммуникационные технологии как эффективный компонент реабилитационной образовательной среды для детей с особыми образовательными потребностями |
Other Titles: | Information and communication technologies as an effective component of the educational rehabilitation environment for children with special educational needs |
Authors: | Приходько, О. Г. Мануйлова, В. В. Гусейнова, А. А. Prikhod'ko, O. G. Manuylova, V. V. Guseynova, A. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Приходько О. Г. Информационно-коммуникационные технологии как эффективный компонент реабилитационной образовательной среды для детей с особыми образовательными потребностями / О. Г. Приходько, В. В. Мануйлова, А. А. Гусейнова // Специальное образование. — 2020. — № 4 (60). — С. 57-66. |
Abstract: | Статья посвящена раскрытию ключевых вопросов организации и создания информационной образовательной среды в образовательных организациях. The article deals with the key issues of creation and organization of information-educational environment in education institutions. The authors provide a detailed description of the information-educational environmen t, formulate its tasks, and suggest a comprehensive description of information and communication computer-assisted technologies. The issues related to the use of computer training programs, games and exercises in thework with children with special educational needs are covered in detail. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИ РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ДЕТИ С ОСОБЫМИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ КОРРЕКЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РАБОТА УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ИНФОРМАЦИОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES REHABILITATION ENVIRONMENT DISTANT TECHNOLOGIES SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS EDUCATIONAL REHABILITATION ACTIVITY EDUCATIONAL REHABILITATION ENVIRONMENT |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14901 |
DOI: | 10.26170/sp20-04-05 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 4 (60) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-04-05.pdf | 667,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.