Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15069
Title: Формирование у студентов умения понимать условия физических задач в процессе их решения
Other Titles: Formation of Students Ability to Understand the Conditions of Physical Problems in the Process of them Solution
Authors: Ланкина, М. П.
Левенко, О. Е.
Lankina, M. P.
Levenko , O. E.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ланкина М. П. Формирование у студентов умения понимать условия физических задач в процессе их решения / М. П. Ланкина, О. Е. Левенко // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 6. — С. 122-129.
Abstract: В статье обсуждается проблема: как формировать у студентов вуза умение понимать условия физических задач. Цель исследования - обоснование методики обучения студентов умению понимания условий физических задач в процессе их решения.
The article discusses the problem: how to form in university students the ability to understand the conditions of physical problems. The purpose of the study is to substantiate the methodology for teaching students the ability to understand the conditions of physical problems in the process of solving them.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ФОРМИРОВАНИЕ УМЕНИЙ
ФИЗИЧЕСКИЕ ЗАДАЧИ
УСЛОВИЯ ФИЗИЧЕСКИХ ЗАДАЧ
РЕШЕНИЕ ЗАДАЧ
ДИДАКТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
КОГНИТИВНЫЙ ПОДХОД
СЕМАНТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ
СТУДЕНТЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ФИЗИКИ
МЕТОДИКА ФИЗИКИ В ВУЗЕ
FORMATION OF SKILLS
PHYSICAL TASKS
CONDITIONS FOR PHYSICAL PROBLEMS
SOLVING PROBLEMS
DIDACTIC MODELS
COGNITIVE APPROACH
SEMANTIC APPROACH
LINGUISTIC APPROACH
LEVELS OF FORMATION
STUDENTS
METHODS OF TEACHING PHYSICS
PHYSICS METHODOLOGY AT THE UNIVERSITY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15069
DOI: 10.26170/po20-06-14
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-06-14.pdf540,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.