Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15077
Title: | Сравнительный анализ склонности подростков, проживающих в районах с разным уровнем урбанизации, к буллингу |
Other Titles: | Comparative Analysis of Adolescences, Living in Areas with Different Levels of Urbanization, to Bulling |
Authors: | Белеева, И. Д. Заглодина, Т. А. Панкратова, Л. Э. Титова, Н. Б. Beleeva, I. D. Zaglodina, Т. A. Pankratova, L. E. Titova, N. B. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Сравнительный анализ склонности подростков, проживающих в районах с разным уровнем урбанизации, к буллингу / И. Д. Белеева, Т. А. Заглодина, Л. Э. Панкратова, Н. Б. Титова // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 6. — С. 188-193. |
Abstract: | Исследование буллинга в российской школьной среде проведено в рамках двух методологических подходов: символического интеракционизма, а также психологии и социологии девиантности. Сбор эмпирического материала пилотажного исследования проходил путем применения психолого-педагогической методики "Опросник риска буллинга" (А. А. Бочавер и др.) среди 247 cтаршеклассников Свердловской области. The study of bullying in the Russian school environment was conducted within the framework of two methodological approaches: symbolic interactivityism, as well as psychology and deviance sociology. The empirical material of the pilot study was collected through the use of the psychological and pedagogical method “Bullying Risk Questionnaire” (A. A. Bochaver and others) among 247 high school students of the Sverdlovsk region. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — СВЕРДЛОВСКАЯ ОБЛАСТЬ СОЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ БУЛЛИНГ ДЕВИАНТНОЕ ПОВЕДЕНИЕ БУЛЛЕР ВИКТИМНОСТЬ БУЛЛИНГ-СТРУКТУРА ПОДРОСТКИ ЖЕСТОКОЕ ОБРАЩЕНИЕ СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ BULLYING DEVIANT BEHAVIOR BULLER VICTIMIZATION BULLYING STRUCTURE ADOLESCENTS CRUEL TREATMENT COMPARATIVE ANALYSIS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15077 |
DOI: | 10.26170/po20-06-21 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-06-21.pdf | 551,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.