Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15086
Title: Диалектическая методология как средство развития креативности педагогов и студентов
Other Titles: Dialectic Methodology as a Means of Developing the Creativity of Teachers and Students
Authors: Байлук, В. В.
Bayluk, V. V.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Байлук В. В. Диалектическая методология как средство развития креативности педагогов и студентов / В. В. Байлук // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 6. — С. 31-44.
Abstract: В статье доказывается, что основным средством развития креативности педагогов и студентов является методологическое знание. Если его основа - теоретическое знание - есть предметное, дескриптивное знание, то методологическое знание - прескриптивное, предписывающее субъекту то, как действовать в познании и в практике.
The article proves that the main means of developing the creativity of teachers and students is methodological knowledge. If its basis - theoretical knowledge - is objective, descriptive knowledge, then methodological knowledge is prescriptive, prescribing to the subject how to act in knowledge and in practice.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ДИАЛЕКТИЧЕСКАЯ МЕТОДОЛОГИЯ
КРЕАТИВНОСТЬ
ПРИНЦИПЫ ДИАЛЕКТИЧЕСКОЙ МЕТОДОЛОГИИ
РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОСТИ
ПЕДАГОГИ
СТУДЕНТЫ
ДИАЛЕКТИКА
CREATIVITY
DIALECTICAL METHODOLOGY
PRINCIPLES OF DIALECTICAL METHODOLOGY
DEVELOPMENT OF CREATIVITY
TEACHERS
STUDENTS
DIALECTICS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15086
DOI: 10.26170/po20-06-04
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-06-04.pdf574,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.