Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15086
Title: | Диалектическая методология как средство развития креативности педагогов и студентов |
Other Titles: | Dialectic Methodology as a Means of Developing the Creativity of Teachers and Students |
Authors: | Байлук, В. В. Bayluk, V. V. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Байлук В. В. Диалектическая методология как средство развития креативности педагогов и студентов / В. В. Байлук // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 6. — С. 31-44. |
Abstract: | В статье доказывается, что основным средством развития креативности педагогов и студентов является методологическое знание. Если его основа - теоретическое знание - есть предметное, дескриптивное знание, то методологическое знание - прескриптивное, предписывающее субъекту то, как действовать в познании и в практике. The article proves that the main means of developing the creativity of teachers and students is methodological knowledge. If its basis - theoretical knowledge - is objective, descriptive knowledge, then methodological knowledge is prescriptive, prescribing to the subject how to act in knowledge and in practice. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ДИАЛЕКТИЧЕСКАЯ МЕТОДОЛОГИЯ КРЕАТИВНОСТЬ ПРИНЦИПЫ ДИАЛЕКТИЧЕСКОЙ МЕТОДОЛОГИИ РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОСТИ ПЕДАГОГИ СТУДЕНТЫ ДИАЛЕКТИКА CREATIVITY DIALECTICAL METHODOLOGY PRINCIPLES OF DIALECTICAL METHODOLOGY DEVELOPMENT OF CREATIVITY TEACHERS STUDENTS DIALECTICS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15086 |
DOI: | 10.26170/po20-06-04 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-06-04.pdf | 574,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.