Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15266
Title: | Теоретико-прикладные основания персонализированного образования: перспективы развития |
Other Titles: | Theoretical and Applied Foundations of Personalized Education: Development Prospects |
Authors: | Зеер, Э. Ф. Сыманюк, Э. Э. Zeer, E. F. Symaniuk, E. E. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Зеер Э. Ф. Теоретико-прикладные основания персонализированного образования: перспективы развития / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 1. — С. 17-25. |
Abstract: | Цель статьи - обосновать научно-образовательную значимость инновационной парадигмы персонализированного обучения, раскрыть его тематическое ядро: развитие личности в процессе самостоятельного проектирования и реализации себя в практико-ориентированной деятельности. The purpose of the article is to substantiate the scientific and educational significance of the innovative paradigm of personalized learning, to reveal its thematic core: the development of personality in the process of independent design and self-realization in practice-oriented activities. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННЫЕ ТРАЕКТОРИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ СТАНОВЛЕНИЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО БУДУЩЕГО МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ РАЗВИВАЮЩЕЕ ОБУЧЕНИЕ PERSONALIZED EDUCATION PERSONALIZED TRAJECTORIES PROFESSIONAL DEVELOPMENT DESIGNING THE PROFESSIONAL FUTURE COGNITIVE ACTIVITY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15266 |
DOI: | 10.12345/2079-8717_2021_01_02 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 1 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-01-02.pdf | 427,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.