Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15266
Title: Теоретико-прикладные основания персонализированного образования: перспективы развития
Other Titles: Theoretical and Applied Foundations of Personalized Education: Development Prospects
Authors: Зеер, Э. Ф.
Сыманюк, Э. Э.
Zeer, E. F.
Symaniuk, E. E.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Зеер Э. Ф. Теоретико-прикладные основания персонализированного образования: перспективы развития / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 1. — С. 17-25.
Abstract: Цель статьи - обосновать научно-образовательную значимость инновационной парадигмы персонализированного обучения, раскрыть его тематическое ядро: развитие личности в процессе самостоятельного проектирования и реализации себя в практико-ориентированной деятельности.
The purpose of the article is to substantiate the scientific and educational significance of the innovative paradigm of personalized learning, to reveal its thematic core: the development of personality in the process of independent design and self-realization in practice-oriented activities.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННЫЕ ТРАЕКТОРИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ СТАНОВЛЕНИЕ
ПРОЕКТИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО БУДУЩЕГО
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РАЗВИВАЮЩЕЕ ОБУЧЕНИЕ
PERSONALIZED EDUCATION
PERSONALIZED TRAJECTORIES
PROFESSIONAL DEVELOPMENT
DESIGNING THE PROFESSIONAL FUTURE
COGNITIVE ACTIVITY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15266
DOI: 10.12345/2079-8717_2021_01_02
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 1
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-01-02.pdf427,67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.