Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15720
Title: Изучение уровня развития речи детей младшего школьного возраста в свете требований ФГОС
Other Titles: Study of level of development of the speech of children of younger school age in the light of gef requirements
Authors: Краева, А. А.
Kraeva, A. A.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Краева А. А. Изучение уровня развития речи детей младшего школьного возраста в свете требований ФГОС / А. А. Краева // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2018. — № 25. — С. 3-8.
Abstract: В данной статье автором раскрываются основные положения, связанные с вопросами изучения словаря младших школьников в свете требований федерального государственного образовательного стандарта начального образования. Дано краткое описание диагностики изучения уровня развития богатства речи детей младшего школьного возраста как наиболее важной составляющей процесса формирования коммуникативных универсальных учебных действий, что является основой формирования познавательной деятельности, учебной деятельности.
In this article the author reveals the main provisions related tothe issues of studying the vocabulary of junior schoolchildren in the lightof the requirements of the federal state educational standard of primaryeducation. The brief description of the diagnostics of the study of thelevel of development of the speech richness of children of primary schoolage is given as the most important component of the process of formationof communicative universal educational activities, which is the basis forthe formation of cognitive activity and educational activity. In thepresented research the following positions were considered: the logicalsequence of speech, the development of the content side of speech(sequence, use of various parts of speech and complex sentences), theaccuracy of the use of words, the active vocabulary of students.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
БОГАТСТВО РЕЧИ
ФГОС
ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ
КОММУНИКАТИВНЫЕ УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ
SPEECH DEVELOPMENT
JUNIOR SCHOOL AGE
COMMUNICATIVE DEVELOPMENT
DICTIONARY WORK
THE RICHNESS OF SPEECH
FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARD
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15720
Origin: Филологическое образование в период детства. 2018. № 25
Appears in Collections:Филологическое образование в период детства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fopd-2018-25-01.pdf318,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.