Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15742
Title: | Фонематический слух - основа речи ребенка |
Other Titles: | Phonological hearing - the basis of the child's speech |
Authors: | Лабутина, Н. Ф. Labutina, N. F. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Лабутина Н. Ф. Фонематический слух - основа речи ребенка / Н. Ф. Лабутина // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2018. — № 25. — С. 15-21. |
Abstract: | В статье представлен опыт взаимодействия учителя-логопеда с родителями воспитанников и педагогами ДОУ по организации коррекционно-педагогической работы по развитию фонематического слуха и восприятия через игру; описывается поэтапное внедрение комплекса игр, разработанного с учетом возрастных и психологических особенностей детей дошкольного возраста. This article presents the experience of interaction a speech therapist with parents of pupils and teachers of the kindergarten on the organization of correctional and pedagogical work on the development of phonemic hearing and perception through the game; describes the phased implementation of a set of games developed with age and psychological characteristics of pre-school children. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНИКИ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ РАЗВИТИЕ РЕЧИ ПЕДАГОГИ ФОНЕМАТИЧЕСКИЙ СЛУХ ФОНЕМАТИЧЕСКОЕ ВОСПРИЯТИЕ ИГРОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОМПЛЕКСЫ ИГР УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДЫ РАБОТА С РОДИТЕЛЯМИ SPEECH DEVELOPMENT GAME CHILDREN OF PRESCHOOL AGE PHONEMIC HEARING PHONEMIC PERCEPTION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15742 |
Origin: | Филологическое образование в период детства. 2018. № 25 |
Appears in Collections: | Филологическое образование в период детства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fopd-2018-25-03.pdf | 457,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.