Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15965
Title: | Языковое образование в поликультурном пространстве |
Other Titles: | Language educationthe multicultural environment |
Authors: | Кусова, М. Г. Керимли, Ф. Ш. Kusova, M. L. Kerimli, F. S. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Кусова М. Г. Языковое образование в поликультурном пространстве / М. Л. Кусова // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2017. — № 24. — С. 82-89. |
Abstract: | В статье рассматриваются проблемы языкового образования в поликультурном пространстве. Описываются подходы, определяющие содержание языкового образования, прежде всего обучения русскому языку детей мигрантов, затрагивается проблема сохранения родного языка как фактор, учет которого становится значимым в современном пространстве. The article deals with the problems of language education in a multicultural space. It describes the approaches that define the con-tent of language education, especially teaching Russian migrant children, address the issue of preservation of the mother tongue as a factor, which becomes a significant consideration in the Modern World. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА ЯЗЫКОВОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ПРОСТРАНСТВО ДЕТИ-МИГРАНТЫ РУССКИЙ ЯЗЫК РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ШКОЛЕ НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ LANGUAGE EDUCATION MULTICULTURAL SPACE JUNIOR SCHOOLCHILDREN MIGRANT CHILDREN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE THE METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN SCHOOL ELEMENTARY EDUCATION IN THE RUSSIAN LANGUAGE |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15965 |
Origin: | Филологическое образование в период детства. 2017. № 24 |
Appears in Collections: | Филологическое образование в период детства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fopd-2017-24-13.pdf | 433,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.