Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16076
Title: | Информационно-коммуникационная компетентность учителя-дефектолога в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью: уровни сформированности, способы повышения |
Other Titles: | Information and communication competence of a teacher-defectologist in the educational space of students with intellectual disability: levels of formation and ways of improvement |
Authors: | Зак, Г. Г. Лисицына, В. А. Zak, G. G. Lisitsyna, V. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Зак Г. Г. Информационно-коммуникационная компетентность учителя-дефектолога в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью: уровни сформированности, способы повышения / Г. Г. Зак, В. А. Лисицына // Специальное образование. — 2021. — № 2 (62). — С. 70-82. |
Abstract: | В статье рассматривается необходимость применения в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью информационно-коммуникационных технологий, эффективность использования которых во многом зависит от сформированности информационно-коммуникационной компетентности учителя-дефектолога. The article presents materials that reveal the information and communication competence of a teacher-defectologist in the educational space of students with intellectual disability. The urgency of the problem rests on the need to use information and communication technologies in the educational space of students with intellectual disability, the effectiveness of which largely depends on the formation of information and communication competence of the teacher-defectologist. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ УЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ФОРМИРОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ TEACHERS-DEFECTOLOGISTS INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OLYGOPHRENOPEDAGOGY CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY INTELLECTUAL DISABILITY УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16076 |
DOI: | 10.26170/1999-6993_2021_02_05 |
Origin: | Специальное образование. 2021. № 2 (62) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2021-02-05.pdf | 602,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.