Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16076
Title: Информационно-коммуникационная компетентность учителя-дефектолога в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью: уровни сформированности, способы повышения
Other Titles: Information and communication competence of a teacher-defectologist in the educational space of students with intellectual disability: levels of formation and ways of improvement
Authors: Зак, Г. Г.
Лисицына, В. А.
Zak, G. G.
Lisitsyna, V. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Зак Г. Г. Информационно-коммуникационная компетентность учителя-дефектолога в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью: уровни сформированности, способы повышения / Г. Г. Зак, В. А. Лисицына // Специальное образование. — 2021. — № 2 (62). — С. 70-82.
Abstract: В статье рассматривается необходимость применения в образовательном пространстве обучающихся с умственной отсталостью информационно-коммуникационных технологий, эффективность использования которых во многом зависит от сформированности информационно-коммуникационной компетентности учителя-дефектолога.
The article presents materials that reveal the information and communication competence of a teacher-defectologist in the educational space of students with intellectual disability. The urgency of the problem rests on the need to use information and communication technologies in the educational space of students with intellectual disability, the effectiveness of which largely depends on the formation of information and communication competence of the teacher-defectologist.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
УЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГИ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ФОРМИРОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ
ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
TEACHERS-DEFECTOLOGISTS
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE
OLYGOPHRENOPEDAGOGY
CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY
INTELLECTUAL DISABILITY
УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16076
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_02_05
Origin: Специальное образование. 2021. № 2 (62)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-02-05.pdf602,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.