Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16220
Title: Воспитательное пространство педагогического вуза и школы: практика реализации
Other Titles: Upbringing Environment of a Pedagogical University and School: Practice of Implementation
Authors: Мокрецова, Л. А.
Попова, О. В.
Швец, Н. А.
Mokretsova, L. A.
Popova, O. V.
Shvets, N. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Мокрецова Л. А. Воспитательное пространство педагогического вуза и школы: практика реализации / Л. А. Мокрецова, О. В. Попова, Н. А. Швец // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 2. — С. 110-117.
Abstract: Представлены инновационные подходы к включению воспитательной составляющей в деятельность вуза. Описывается необходимость создания коллаборации вузов и школ, которая направлена на трансляцию инновационных воспитательных практик педагогическому сообществу на различных уровнях в различных формах. Предложены направления подготовки будущего педагога к проектированию и реализации воспитательной деятельности в рамках реализации проекта "Архитектоника воспитательного пространства". Представлены инновационные проекты, обеспечивающие создание уникального образовательного и воспитательного пространства университета и способствующие созданию индивидуальных образовательных сред для каждой школы.
The article presents innovative approaches to the inclusion of the upbringing component in the activities of the Shukshin Altai State University for Humanities and Pedagogy. It also describes the need to create collaboration between universities and schools, which is aimed at broadcasting innovative educational practices to the pedagogical community at various levels in various forms. The future teachers' training directions for the design and implementation of educational activities within the framework of the implementation of the general project "Architectonics of educational environment" are proposed: training a teacher as an organizer of educational activities in the educational process, in extracurricular activities and in the work of the class teacher; study and design of new educational practices; broadcasting advanced experience and innovative educational practices to the pedagogical community and educational organizations; design of objects and activities that are significant for society.
Keywords: АРХИТЕКТОНИКА ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА (ПРОЕКТ)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ РАБОТА
ВОСПИТАТЕЛЬНОЕ ПРОСТРАНСТВО
ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ
ИННОВАЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ИННОВАЦИОННЫЕ ПРОЕКТЫ
КОЛЛАБОРАЦИИ
НОВАТОРСКИЙ ПОДХОД
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ШКОЛЬНИКИ
EDUCATIONAL WORK
COLLABORATION
INNOVATIVE APPROACHES
СТУДЕНТЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16220
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_02_14
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 2
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-02-14.pdf500,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.