Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16221
Title: Результаты реализации системы подготовки курсантов военных вузов к полисубъектному управленческому взаимодействию
Other Titles: Results of the Realization of System of Training Cadets of Military Universities for Polysubject Managerial Interaction
Authors: Порошин, В. О.
Poroshin, V. O.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Порошин В. О. Результаты реализации системы подготовки курсантов военных вузов к полисубъектному управленческому взаимодействию / В. О. Порошин // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 2. — С. 118-131.
Abstract: Раскрываются и анализируются результаты педагогического эксперимента, проводимого в целях проверки результативности разработанной системы подготовки курсантов военных вузов к полисубъектному управленческому взаимодействию. Исследования феномена полисубъектного управленческого взаимодействия в системе организационно-управленческих отношений военных специалистов при осуществлении ими своей профессиональной деятельности сформулировали проблему исследования – насколько результативна система подготовки к полисубъектному управленческому взаимодействию при интеграции ее в систему военного образования военных вузов. По итогам анализа полученных результатов делается положительное заключение по вопросам результативности реализуемой педагогической системы подготовки курсантов военных вузов к полисубъектному управленческому взаимодействию и обоснованности применяемых организационно-педагогических условий.
In the article, the author reveals and analyzes the results of a pedagogical experiment conducted in order to check the effectiveness of the developed system of training cadets of military universities for polysubject managerial interaction. Studies of the phenomenon of polysubject managerial interaction in the system of organizational and managerial relations of military specialists in the implementation of their professional activities formulated the research problem - how effective is the system of training for polysubject managerial interaction when it is integrated into the system of military education of military universities?The objective of the research is to test the effectiveness of the pedagogical system of training cadets of military universities for polysubject managerial interaction, developed on the basis of systemic, personal-activity and participatory methodological approaches and to determine the organizational and pedagogical conditions that ensure this effectiveness.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ВОЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ВОЕННЫЕ ВУЗЫ
КУРСАНТЫ
ОРГАНИЗАЦИОННО-УПРАВЛЕНЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПОДГОТОВКА КУРСАНТОВ
ПОЛИСУБЪЕКТНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ПОЛИСУБЪЕКТНОЕ УПРАВЛЕНИЕ
ПОЛИСУБЪЕКТЫ
POLYSUBJECT MANAGERIAL INTERACTION
MILITARY EDUCATION
TRAINING OF CADETS
CADETS
ORGANIZATIONAL AND MANAGEMENT ACTIVITIES
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16221
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_02_15
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 2
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-02-15.pdf772,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.