Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16250
Title: | Типология отклонений в социальной коммуникации у детей раннего возраста с различными вариантами задержки развития |
Other Titles: | Typology of Deviations in Social Communication of Young Children with Various Variants of Developmental Delay |
Authors: | Григоренко, Н. Ю. Grigorenko, N. Y. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Григоренко Н. Ю. Типология отклонений в социальной коммуникации у детей раннего возраста с различными вариантами задержки развития / Н. Ю. Григоренко // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 3. — С. 188-194. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема выявления типичных и атипичных отклонений в развитии социальной коммуникации у детей раннего возраста с различными вариантами дизонтогенеза. The article deals with the problem of identifying typical and atypical deviations in the development of social communication in young children with various variants of dysontogenesis. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ РАННИЙ ВОЗРАСТ ЗАДЕРЖКА РЕЧЕВОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА ПОЗНАВАТЕЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ДЕТИ С ОТКЛОНЕНИЯМИ В РАЗВИТИИ ЭМОЦИОНАЛЬНО-ВОЛЕВАЯ СФЕРА СОЦИАЛЬНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ КОММУНИКАТИВНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ НЕВЕРБАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА РЕЧЕЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА ОБЩЕНИЕ ДЕТЕЙ СОЦИАЛЬНЫЕ КОММУНИКАЦИИ EARLY AGE DELAYED SPEECH DEVELOPMENT DELAYED COGNITIVE DEVELOPMENT CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES EMOTIONAL AND VOLITIONAL SPHERE SOCIAL INTERACTION COMMUNICATION CAPABILITIES NON-VERBAL MEANS SPEECH AND LANGUAGE MEANS COMMUNICATION OF CHILDREN SOCIAL COMMUNICATION ДИЗОНТОГЕНЕЗ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16250 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_03_22 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-03-22.pdf | 655,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.