Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16254
Title: Из истории становления и развития художественного образования в Татарской республике
Other Titles: From the History of Art Education Establishment and Development in the Tatar Republic
Authors: Сиразева, Л. Г.
Sirazeva, L. G.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Сиразева Л. Г. Из истории становления и развития художественного образования в Татарской республике / Л. Г. Сиразева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 3. — С. 30-38.
Abstract: Цель статьи заключается в том, чтобы на основе архивных документов и материалов изучить и раскрыть поэтапность развития народного художественного образования трудящихся и подростков ТАССР. Обозначены основные методологические подходы к моделированию республиканской системы народного образования, выделены ее нормативные функции.
The article covers the experience of creating a system of Kazan art schools in TASSR, which set up the traditions of art education in a number of regions. The purpose of the article is based of archival documents and materials to study and reveal the gradual development of folk art education of workers and adolescents of TASSR. The main methodological approaches to modeling the republican system of public education are being outlined; its normative functions are highlighted.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ИСТОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ — РЕСПУБЛИКА ТАТАРСТАН — ТАТАРСТАН
ХУДОЖЕСТВЕННЫЕ МАСТЕРСКИЕ
ФАБРИЧНО-ЗАВОДСКОЕ ОБУЧЕНИЕ
ХУДОЖЕСТВЕННЫЕ ШКОЛЫ
ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ЛАБОРАТОРИИ
УЧЕБНЫЕ ОТДЕЛЕНИЯ
ВЕЧЕРНИЕ КУРСЫ
БИБЛИОТЕКИ
ART WORKSHOPS
FACTORY TRAINING
ART SCHOOLS
ART EDUCATION
LABORATORIES
EDUCATIONAL DEPARTMENTS
EVENING COURSES
LIBRARIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16254
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_03_04
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 3
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-03-04.pdf518,87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.