Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16259
Title: | Когнитивные способности и психологическое благополучие студентов |
Other Titles: | Cognitive Abilities and Pychological Well-being of Students |
Authors: | Водяха, С. А. Водяха, Ю. Е. Погадаева, Д. А. Vodyakha, S. A. Vodyakha, Y. E. Pogadaeva, D. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Водяха С. А. Когнитивные способности и психологическое благополучие студентов / С. А. Водяха, Ю. Е. Водяха, Д. А. Погадаева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 3. — С. 82-89. |
Abstract: | В данной статье рассматриваются основные теоретические аспекты проблемы взаимосвязи когнитивных способностей и психологического благополучия студентов. В настоящее время особенно острой проблемой становится формирование когнитивных способностей и психологического благополучия современных молодых людей как ведущих факторов адаптации личности. This article examines the main theoretical aspects of the problem of the relationship between cognitive abilities and psychological well-being of students. At present, the formation of cognitive abilities and psychological well-being of modern young people, as the leading factors of personality adaptation, is becoming an especially acute problem. |
Keywords: | ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ КОГНИТИВНЫЕ СПОСОБНОСТИ ИНТЕЛЛЕКТ СТРУКТУРА ИНТЕЛЛЕКТА СТУДЕНТЫ ЛИЧНОСТЬ СТУДЕНТА ОСОБЕННОСТИ ЛИЧНОСТИ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ ОДАРЕННОСТЬ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ АДАПТАЦИЯ ЛИЧНОСТИ ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ COGNITIVE ABILITIES STRUCTURE OF INTELLIGENCE INTELLIGENCE PERSONALITY TRAITS STUDENT PERSONALITY STUDENTS INTELLECTUAL GIFTEDNESS PSYCHOLOGICAL WELL-BEING |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16259 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_03_09 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-03-09.pdf | 776,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.