Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16259
Title: Когнитивные способности и психологическое благополучие студентов
Other Titles: Cognitive Abilities and Pychological Well-being of Students
Authors: Водяха, С. А.
Водяха, Ю. Е.
Погадаева, Д. А.
Vodyakha, S. A.
Vodyakha, Y. E.
Pogadaeva, D. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Водяха С. А. Когнитивные способности и психологическое благополучие студентов / С. А. Водяха, Ю. Е. Водяха, Д. А. Погадаева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 3. — С. 82-89.
Abstract: В данной статье рассматриваются основные теоретические аспекты проблемы взаимосвязи когнитивных способностей и психологического благополучия студентов. В настоящее время особенно острой проблемой становится формирование когнитивных способностей и психологического благополучия современных молодых людей как ведущих факторов адаптации личности.
This article examines the main theoretical aspects of the problem of the relationship between cognitive abilities and psychological well-being of students. At present, the formation of cognitive abilities and psychological well-being of modern young people, as the leading factors of personality adaptation, is becoming an especially acute problem.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
КОГНИТИВНЫЕ СПОСОБНОСТИ
ИНТЕЛЛЕКТ
СТРУКТУРА ИНТЕЛЛЕКТА
СТУДЕНТЫ
ЛИЧНОСТЬ СТУДЕНТА
ОСОБЕННОСТИ ЛИЧНОСТИ
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ ОДАРЕННОСТЬ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ
АДАПТАЦИЯ ЛИЧНОСТИ
ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
COGNITIVE ABILITIES
STRUCTURE OF INTELLIGENCE
INTELLIGENCE
PERSONALITY TRAITS
STUDENT PERSONALITY
STUDENTS
INTELLECTUAL GIFTEDNESS
PSYCHOLOGICAL WELL-BEING
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16259
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_03_09
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 3
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-03-09.pdf776,87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.