Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16265
Title: Полисубъектность в профилактике девиантного поведения подростков в образовательной организации
Other Titles: Polysubjectivity in the prevention of deviant behavior of adolescents in the educational organization
Authors: Галагузова, Ю. Н.
Лабарешных, Н. Н.
Москвина, Е. В.
Galaguzova, Y. N.
Labareshnykh, N. N.
Moskvina, E. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Галагузова Ю. Н. Полисубъектность в профилактике девиантного поведения подростков в образовательной организации / Ю. Н. Галагузова, Н. Н. Лабарешных, Е. В. Москвина // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 4. — С. 117-123.
Abstract: В данной статье представлены возможности организации профилактической работы с девиантными подростками с точки зрения использования возможностей полисубъектного подхода и учета особенностей формирования субъектных качеств личности подростка. Данное содержание обосновано смещением приоритетов деятельности образовательных организаций в сторону формирования умений активно осваивать новые социальные ситуации и способы социально одобряемых форм деятельности.
This article presents the possibilities of organizing preventive work with deviant adolescents in terms of using the possibilities of a polysubstantial approach and taking into account the characteristics of the formation of subjective qualities of the personality of a teenager. This content is justified by shifting the priorities of the activities of educational organizations towards the formation of skills to actively master new social situations and the active development by students of ways of socially approved forms of activity.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
СОЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
ПОДРОСТКИ
ТРУДНЫЕ ПОДРОСТКИ
РАБОТА С ПОДРОСТКАМИ
ДЕВИАНТНОЕ ПОВЕДЕНИЕ
ПРОФИЛАКТИКА ДЕВИАНТНОГО ПОВЕДЕНИЯ
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА
ПРОФИЛАКТИЧЕСКИЕ МЕРОПРИЯТИЯ
ПОЛИСУБЪЕКТНЫЙ ПОДХОД
DEVIANT BEHAVIOR
SUBJECTIVITY
POLYSUBJECTIVE APPROACH
PREVENTION OF DEVIANT BEHAVIOR
PREVENTIVE WORK
PREVENTIVE ACTIONS
DIFFICULT TEENAGERS
WORK WITH TEENAGERS
EDUCATIONAL ORGANIZATIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16265
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_04_14
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-04-14.pdf493,75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.