Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16285
Title: How to Train Today the Teachers of French as a Foreign Language of Tomorrow?: (на примере инновационного вводного курса по лингводидактике)
How to Train Today the Teachers of French as a Foreign Language of Tomorrow?: (на примере инновационного вводного курса по лингводидактике)
Other Titles: Как подготовить сегодня будущего учителя французского языка как иностранного?
Authors: Родригес, К. Б.
Rodrigues, C. B.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Родригес К. Б. How to Train Today the Teachers of French as a Foreign Language of Tomorrow? : (на примере инновационного вводного курса по лингводидактике) / К. Б. Родригес // Филологический класс. — 2021. — Т. 26, № 3. — С. 200-210.
Abstract: Cтатья посвящена проблеме подготовки будущих учителей французского языка как иностранного. Представлен инновационный подход в обучении студентов в рамках вводного курса по лингводидактике.
Training for language teaching profession is a challenge, where innovative practices and digital technology can bring benefits. In this article, we focus on the training of future teachers of French as a foreign language. We present an innovative teaching, mixing a flipped classroom and blended learning approach, for students following an introductory course in language didactics.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СТУДЕНТЫ-ПЕДАГОГИ
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ
УЧИТЕЛЯ ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА
ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА ФРАГЦУЗСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ИННОВАЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИННОВАЦИОННЫЙ ПОДХОД
ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВНИЯ
ВВОДНЫЕ КУРСЫ
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
ИННОВАЦИОННЫЕ КУРСЫ
ФРАНЦУЩСКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
ЛИНГВОДИДАКТИКА
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ УМЕНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ НАВЫКИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
PRESERVICE TEACHERS
INNOVATION
FOREIGN LANGUAGE TEACHING
FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE
BLENDED LEARNING
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16285
DOI: 10.51762/1FK-2021-26-03-17
WoS: 000713666200018
SCOPUS: 85175184974
Origin: Филологический класс. 2021. Т. 26, № 3
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2021-03-17.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.