Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16300
Title: Концепт "боль" в русских переводах произведения Р. Бернса "Address to the Toothache"
Other Titles: The Concept "Pain" in Russian Translations of the Poem "Address to the Toothache" by R. Burns
Authors: Выстропова, О. С.
Vystropova, O. S.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Выстропова О. С. Концепт "боль" в русских переводах произведения Р. Бернса "Address to the Toothache" / О. С. Выстропова // Филологический класс. — 2021. — Т. 26, № 3. — С. 76-87.
Abstract: В статье рассматривается языковая репрезентация концепта "боль" на материале русских поэтических переводов произведения Роберта Бернса "Address to the Toothache".
The aim of this article is to study the linguistic representation of the "pain" concept by means of vari-ous figures of speech on the material of Russian translations of the poem "Address to the Toothache".
Keywords: БЕРНС РОБЕРТ
ADDRESS TO THE TOOTHACHE (СТИХОТВОРЕНИЕ)
ЛИТЕРАТУРОВЕДЕНИЕ
ЛИТЕРАТУРА ЕВРОПЫ — АНГЛИЯ — ВЕЛИКОБРИТАНИЯ — ШОТЛАНДИЯ
АНАЛИЗ ЛИТЕРАТУРНОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ. ЛИТЕРАТУРНАЯ КРИТИКА
ХУДОЖЕСТВЕННЫЙ ПЕРЕВОД
ШОТЛАНДСКАЯ ПОЭЗИЯ
ШОТЛАНДСКИЕ ПОЭТЫ
ПОЭТИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
ПОЭТИЧЕСКИЕ ЖАНРЫ
ПОЭТИЧЕСКИЕ ТЕКСТЫ
ПОЭТИЧЕСКИЙ ДИСКУРС
СТИХОТВОРЕНИЯ
ЛИТЕРАТУРНЫЕ СЮЖЕТЫ
КОНЦЕПТОСФЕРА
КОНЦЕПТЫ
ЗУБНАЯ БОЛЬ
ЯЗЫКОВАЯ РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ
ЯЗЫКОВАЯ КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЯ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
ЗДОРОВЬЕ ЧЕЛОВЕКА
РУССКОЯЗЫЧНЫЕ ПЕРЕВОДЫ
ПЕРЕВОДОВЕДЕНИЕ
ПЕРЕВОДНАЯ ЛИТЕРАТУРА
ПЕРЕВОДЧИКИ
ПЕРЕВОДЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РУССКИЙ ЯЗЫК
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ПОЭТИЧЕСКИЕ ПЕРЕВОДЫ
TOOTHACHE
CONCEPTS
FIGURES OF SPEECH
RUSSIAN TRANSLATION
POETIC TRANSLATIONS
TRANSLATION STUDIES
TRANSLATION ACTIVITY
SCOTTISH POETS
POETIC CREATIVE ACTIVITY
POETIC TEXTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16300
DOI: 10.51762/1FK-2021-26-03-07
WoS: 000713666200007
SCOPUS: 85175167471
Origin: Филологический класс. 2021. Т. 26, № 3
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2021-03-07.pdf619,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.