Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16304
Title: | Краткий экскурс в становление доктрины поликультурализма и инновационного поликультурного подхода в образовании |
Other Titles: | Brief Essay Into the Emergence of Polyculturalism as a Social Reality and an Innovative Pedagogical Approach |
Authors: | Сергеева, Н. Н. Таюрская, С. Н. Sergeeva, N. N. Tayurskaya, S. N. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Сергеева Н. Н. Краткий экскурс в становление доктрины поликультурализма и инновационного поликультурного подхода в образовании / Н. Н. Сергеева, С. Н. Таюрская // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 90-96. |
Abstract: | В статье рассмотрены следующие компоненты. Поликультурное обучение студентов-юристов на материале иностранного языка представляется процессом формирования поликультурной коммуникативной иноязычной и межкультурной компетенций в широкой социальной действительности и области профессии в условиях обучения в сотрудничестве представителей различных микрокультурных групп, представленных в академическом сообществе, с установкой на осознанное рассмотрение разнообразия общества как ресурса к самообразованию. Polycultural topicality of tertiary education suggests that the schooling subject and objectives of would be lawyers are to be reassessed. Due to this, we investigated the following issues in our material.Multicultural training of law students based on the material of a foreign language is represented by the process of formation of multicultural communicative foreign language and intercultural competencies in a broad social- reality and the field of the profession in the training conditions in cooperation with representatives of various microcultural groups represented in the academic community, with an attitude to conscious consideration of the diversity of society as a resource for self-education. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ПОЛИКУЛЬТУРАЛИЗМ МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМ ЭТНОСЫ ЭТНОКУЛЬТУРЫ НАЦИОНАЛЬНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ ПЛАНЕТАРНОЕ СОЗНАНИЕ СТУДЕНТЫ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ POLYCULTURALISM MULTICULTURALISM ETHNIC GROUPS ETHNOCULTURES NATIONAL IDENTITY PLANETARY CONSCIOUSNESS STUDENTS EDUCATIONAL PROCESS ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16304 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_05_10 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-05-10.pdf | 494,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.