Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16310
Title: | Психологическое сопровождение преодоления барьеров профессионального развития педагогов |
Other Titles: | Psychological Support for Overcoming Barriers to Professional Development of Teachers |
Authors: | Симонова, Е. Г. Simonova, E. G. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Симонова Е. Г. Психологическое сопровождение преодоления барьеров профессионального развития педагогов / Е. Г. Симонова // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 138-145. |
Abstract: | В статье подробно раскрывается значение психологических технологий как структурных компонентов программы психологического сопровождения преодоления барьеров профессионального развития педагогов: психологической диагностики, психологической профилактики, психологического консультирования, психологической коррекции, включающей тренинг и коучинг. The article reveals in detail the importance of psychological technologies as structural components of the program of psychological support for overcoming barriers to professional development of teachers: psychological diagnostics, psychological prevention, psychological counseling, psychological correction, including training and coaching. |
Keywords: | ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ БАРЬЕРЫ ПЕДАГОГИ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ КОПИНГ-СТРАТЕГИИ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТРЕНИНГИ PEDAGOGICAL PSYCHOLOGY PSYCHOLOGICAL BARRIERS TEACHERS PSYCHOLOGICAL SUPPORT PSYCHOLOGICAL TECHNOLOGY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16310 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_05_16 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-05-16.pdf | 546,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.