Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16310
Title: Психологическое сопровождение преодоления барьеров профессионального развития педагогов
Other Titles: Psychological Support for Overcoming Barriers to Professional Development of Teachers
Authors: Симонова, Е. Г.
Simonova, E. G.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Симонова Е. Г. Психологическое сопровождение преодоления барьеров профессионального развития педагогов / Е. Г. Симонова // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 138-145.
Abstract: В статье подробно раскрывается значение психологических технологий как структурных компонентов программы психологического сопровождения преодоления барьеров профессионального развития педагогов: психологической диагностики, психологической профилактики, психологического консультирования, психологической коррекции, включающей тренинг и коучинг.
The article reveals in detail the importance of psychological technologies as structural components of the program of psychological support for overcoming barriers to professional development of teachers: psychological diagnostics, psychological prevention, psychological counseling, psychological correction, including training and coaching.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ БАРЬЕРЫ
ПЕДАГОГИ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
КОПИНГ-СТРАТЕГИИ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТРЕНИНГИ
PEDAGOGICAL PSYCHOLOGY
PSYCHOLOGICAL BARRIERS
TEACHERS
PSYCHOLOGICAL SUPPORT
PSYCHOLOGICAL TECHNOLOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16310
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_16
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-16.pdf546,77 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.