Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16312
Title: Принцип единства концептуального и интуитивного познания как средство развития креативности педагогов и студентов
Other Titles: The Principle of the Unity of Conceptual and Intuitive Knowledge as a Means of Developing the Creativity of Teachers and Students
Authors: Байлук, В. В.
Bayluk, V. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Байлук В. В. Принцип единства концептуального и интуитивного познания как средство развития креативности педагогов и студентов / В. В. Байлук // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 23-34.
Abstract: Цель статьи - определить природу интуиции и условия, которые обеспечивают ее реализацию в развитии креативности педагогов и студентов. Интуитивное познание характеризуется непосредственностью получения знаний, внезапностью и неосознанностью условий ее получения. Интуиция - одна из форм бессознательного. В зависимости от видов деятельности и новизны получаемого знания выделяют разные виды интуиции.
The purpose of the article is to determine the nature of intuition and the conditions that ensure its implementation in the development of creativity of teachers and students. Intuitive cognition is characterized by the immediacy of acquiring knowledge, suddenness and unawareness of the conditions for obtaining it. Intuition is one of the forms of the unconscious. Depending on the types of activity and the novelty of the knowledge obtained, different types of intuition are distinguished.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
КОНЦЕПТУАЛЬНОЕ ПОЗНАНИЕ
ИНТУИТИВНОЕ ПОЗНАНИЕ
ИНТУИЦИЯ
ТВОРЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ТВОРЧЕСТВО СТУДЕНТОВ
КРЕАТИВНОСТЬ
МЕТОДЫ РАЦИОНАЛИЗАЦИИ
МЕТОДЫ ДИАЛЕКТИЗАЦИИ
ПЕДАГОГИ
СТУДЕНТЫ-ПСИХОЛОГИ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
CONCEPTUAL COGNITION
INTUITIVE COGNITION
INTUITION
CREATIVE ACTIVITY
CREATIVITY OF STUDENTS
CREATIVITY
RATIONALIZATION METHODS
METHODS OF DIALECTIZATION
TEACHERS
PSYCHOLOGY STUDENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16312
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_03
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-03.pdf535,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.