Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16315
Title: Оценка готовности дошкольников и младших школьников к художественному творчеству методом стандартизации рангов
Other Titles: Assessment of the Preschoolers and Younger Schoolchildren Readiness for Artistic Creativity by the Rank Standardization Method
Authors: Миронова, Л. И.
Фомин, Н. И.
Mironova, L. I.
Fomin, N. I.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Миронова Л. И. Оценка готовности дошкольников и младших школьников к художественному творчеству методом стандартизации рангов / Л. И. Миронова, Н. И. Фомин // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 53-60.
Abstract: Статья посвящена проблеме оценки готовности дошкольников и младших школьников к художественному творчеству, которое является основой художественно-эстетического развития детей. Благодаря художественному творчеству ребенок формирует свою картину окружающего мира, приобретает индивидуальный опыт в освоении различных культурных средств и формируется как эстетически развитая, творчески активная личность.
The article is devoted to the problem of assessing the readiness of preschoolers and primary schoolchildren for artistic creativity, which is the basis of the artistic and aesthetic development of children. Thanks to artistic creativity, the child forms his own picture of the world around him, acquires individual experience in the development of various cultural means and is formed as an aesthetically developed, creatively active person.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ТВОРЧЕСТВО
ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
ТВОРЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ
ДОШКОЛЬНИКИ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ОЦЕНКА СТЕПЕНИ ГОТОВНОСТИ
ГОТОВНОСТЬ ДЕТЕЙ
АЛГОРИТМ ОЦЕНКИ ГОТОВНОСТИ
ГОТОВНОСТЬ К ХУДОЖЕСТВЕННОМУ ТВОРЧЕСТВУ
МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ
СТАНДАРТИЗАЦИЯ РАНГОВ
ARTISTIC CREATION
CHILDREN'S CREATIVITY
CREATIVE ACTIVITY
ARTISTIC AND AESTHETIC DEVELOPMENT
PRESCHOOLERS
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
ASSESSMENT OF THE DEGREE OF READINESS
READINESS OF CHILDREN
READINESS ASSESSMENT ALGORITHM
READINESS FOR ARTISTIC CREATION
MATHEMATICAL METHODS
STANDARDIZATION OF RANKS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16315
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_06
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-06.pdf825,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.