Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16318
Title: | Принципы проектирования лабораторного практикума блока информационно-технологических дисциплин для формирования и развития профессиональных педагогических умений в контексте компетентностного и деятельностного подходов |
Other Titles: | Principles for Designing a Laboratory Practice Unit of a Bloc of Information and Technological Disciplines for the Formation and Development of Professional Pedagogical Skills in Context Competence and Active Approaches |
Authors: | Семенова, И. Н. Слепухин, А. В. Semenova, I. N. Slepukhin, A. V. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Семенова И. Н. Принципы проектирования лабораторного практикума блока информационно-технологических дисциплин для формирования и развития профессиональных педагогических умений в контексте компетентностного и деятельностного подходов / И. Н. Семенова, А. В. Слепухин // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 79-89. |
Abstract: | В контексте решения проблемы формирования заданных современных профессиональных компетентностей у педагогов рассматривается вопрос о проектировании структуры и содержания лабораторного практикума для дисциплин информационно-технологического блока, который может быть реализован в рамках подготовки на бакалавриате, в магистратуре, а также в системе послевузовской подготовки. As part of solving the problem of the formation of the given modern professional competencies among teachers, the issue of designing the structure and content of a laboratory workshop for the disciplines of the information technology block is considered, which can be implemented as part of training for a bachelor's degree, master's degree, as well as in the system of postgraduate training. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД ПРИНЦИПЫ ПРОЕКТИРОВАНИЯ УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ЛАБОРАТОРНЫЕ ПРАКТИКУМЫ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНФОРМАТИКИ МЕТОДИКА ИНФОРМАИКИ В ВУЗЕ COMPETENCE-BASED APPROACH ACTIVITY APPROACH DESIGN PRINCIPLES ACADEMIC DISCIPLINES CONTENT OF EDUCATION PROFESSIONAL COMPETENCE INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES LABORATORY WORKSHOPS TEACHING METHODS OF INFORMATICS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16318 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_05_09 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-05-09.pdf | 579,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.