Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16329
Title: Духовно-этические аспекты нейротехнологий в практике инклюзивного образования
Other Titles: Spiritual and ethical aspects of neurotechnologies in the practice of inclusive education
Authors: Степанова, Г. А.
Демчук, А. В.
Меньшиков, П. В.
Арпентьева, М. Р.
Лыженкова, Р. С.
Stepanova, G. A.
Demchuk, A. V.
Men'shikov, P. V.
Arpent'eva, M. R.
Lyzhenkova, R. S.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Духовно-этические аспекты нейротехнологий в практике инклюзивного образования / Г. А. Степанова, А. В. Демчук, П. В. Меньшиков [и др.] // Специальное образование. — 2021. — № 4 (64). — С. 84-97.
Abstract: В статье представлен интегративный анализ этических и духовно-нравственных аспектов применения нейротехнологий в инклюзивном образовании.
The aim of this research is to analyze the ethical, spiritual and moral aspects of the application of neurotechnologies in inclusive education. The research method includes integrative analysis of the ethical problems of introducing neuroeducation technologies (formation and development of neuro¬education) into inclusive education and understanding of the spiritual and moral (ethical) consequences of the development and application of various neuro-technologies in inclusive education and upbringing.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
НЕЙРООБРАЗОВАНИЕ
НЕЙРОТЕХНОЛОГИИ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ИНКЛЮЗИИ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ЛИЦА С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
НЕЙРОЭТИКА
ДУХОВНОСТЬ
НРАВСТВЕННОСТЬ
ЭТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ
ДУХОВНО-НРАВСТВЕННЫЕ АСПЕКТЫ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ГОЛОВНОЙ МОЗГ
ИСКУССТВЕННЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ
ЦИФРОВАЯ КУЛЬТУРА
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
НЕЙРОЛОГИЯ
НЕЙРОПЕДАГОГИКА
ИНТЕГРАТИВНЫЙ АНАЛИЗ
НЕЙРООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
НЕЙРОТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ УСТРОЙСТВА
INCLUSIVE EDUCATION
INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
SPECIAL EDUCATIONAL CONDITIONS
NEUROEDUCATION
NEUROTECHNOLOGIES
DIGITAL EDUCATION
DIGITAL CULTURE
ARTIFICIAL INTELLIGENCE
DIGITAL TECHNOLOGIES
INCLUSION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16329
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_04_06
Origin: Специальное образование. 2021. № 4 (64)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-04-06.pdf855,52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.