Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16552
Title: | Стратегии преодоления кризиса утраты профессии педагогами позднего возраста |
Other Titles: | Strategies for Coping the Loss of Profession of Late Age Teachers |
Authors: | Сыманюк, Э. Э. Борисов, Г. И. Печеркина, А. А. Савельев, В. В. Symanyuk, E. E. Borisov, G. I. Pecherkina, A. A. Saveliev, V. V. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Стратегии преодоления кризиса утраты профессии педагогами позднего возраста / Э. Э. Сыманюк, Г. И. Борисов, А. А. Печеркина, В. В. Савельев // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 42-52. |
Abstract: | Приводятся результаты исследования, посвященные определению стратегий преодоления кризиса утраты профессии у педагогов позднего возраста. В исследовании приняли участие 387 педагогов, работающих в школах г. Екатеринбурга, средний возраст - 57,8 лет. The article presents the results of a study devoted to the definition of strategies for overcoming the crisis of loss of profession among older teachers. The study involved 387 teachers working in schools in Ekaterinburg, the average age is 57,8 years. |
Keywords: | ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ КРИЗИС УТРАТЫ ПРОФЕССИИ СТРАТЕГИИ ПРЕОДОЛЕНИЯ КРИЗИСА ПЕДАГОГИ ПОЗДНИЙ ВОЗРАСТ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ КОНСТРУКТИВНАЯ СТРАТЕГИЯ ДЕСТРУКТИВНАЯ СТРАТЕГИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ LOSS OF PROFESSION CRISIS STRATEGIES FOR OVERCOMING THE CRISIS TEACHERS LATE AGE PEDAGOGICAL ACTIVITY PEDAGOGICAL PSYCHOLOGY CONSTRUCTIVE STRATEGY DESTRUCTIVE STRATEGY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16552 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_06_05 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-06-05.pdf | 597,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.