Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16611
Title: | Цифровые девайсы для дошкольного возраста: аспектный подход |
Other Titles: | Digital Devices for Preschool Age: Aspect Approach |
Authors: | Коротаева, Е. В. Водяха, Ю. Е. Korotaeva, E. V. Vodyakha, Y. E. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Коротаева Е. В. Цифровые девайсы для дошкольного возраста: аспектный подход / Е. В. Коротаева, Ю. Е. Водяха // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 20-26. |
Abstract: | Статья посвящена осмыслению проблемы глобальной цифровизации применительно к области дошкольной педагогики. Авторы считают, что с начала XX века в осмыслении данной проблемы преобладает аспектный подход, акцентирующий отдельные стороны или грани изучаемого явления, но не исследующий анализируемый объект в целостности, в совокупности. Это прослеживается в отечественных и зарубежных публикациях, где описывались отдельные составляющие данного процесса: интерактивное оборудование для детских садов, эффекты от применения планшетов, сенсорных экранов в работе с детьми дошкольного возраста и пр. The article is devoted to understanding the problem of global digitalization in relation to the field of preschool pedagogy. The authors believe that since the beginning of the 20th century, the aspect approach has dominated the understanding of this problem, emphasizing certain aspects or facets of the phenomenon under study, but not exploring the analyzed object in its entirety, in the aggregate. This can be seen in domestic and foreign publications, which described the individual components of this process: interactive equipment for kindergartens, the effects of using tablets, touch screens in working with preschool preschool children, etc. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ПРИМЕНЕНИЕ ВЫЧИСЛИТЕЛЬНОЙ ТЕХНИКИ В ПЕДАГОГИКЕ ЦИФРОВАЯ РЕАЛЬНОСТЬ ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ГАДЖЕТЫ ДОШКОЛЬНИКИ РИСКИ ПРИМЕНЕНИЯ ГАДЖЕТОВ РАБОТА С ДЕТЬМИ ПЕДАГОГИ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ ДОСУГОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ АСПЕКТНЫЙ ПОДХОД DIGITAL REALITY DIGITAL TECHNOLOGIES GADGETS PRESCHOOLERS RISKS OF USING GADGETS WORK WITH CHILDREN TEACHERS PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS LEISURE ACTIVITIES COGNITIVE ACTIVITY ASPECT APPROACH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16611 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2022_01_02 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2022. № 1 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2022-01-02.pdf | 317,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.