Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16612
Title: | Современные подходы к дополнительному образованию детей дошкольного возраста в Российской Федерации |
Other Titles: | Modern Approaches to Supplementary Education of Preschool Age Children in the Russian Federation |
Authors: | Бушинская, Е. А. Bushinskaya, E. A. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Бушинская Е. А. Современные подходы к дополнительному образованию детей дошкольного возраста в Российской Федерации / Е. А. Бушинская // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 173-183. |
Abstract: | В последнее десятилетие XXI века система образования Российской Федерации претерпела серьезные изменения как в нормативно-правовом аспекте, так и в аспекте ее методологических обоснований. Особое внимание с позиции отмеченных аспектов в настоящее время уделяется дополнительному образованию детей дошкольного возраста, функционирование которого на современном этапе развития образовательной системы России не имеет полноценного методологического обоснования. Поэтому проблема предлагаемого научного исследования заключается в следующем: каковы методологические основы современного дополнительного образования детей дошкольного возраста в Российской Федерации? In the last decade of the XXI century, the education system of the Russian Federation has undergone serious changes both in the regulatory aspect and in the aspect of its methodological justification. Special attention from the point of view of the above-mentioned aspects is currently paid to supplementary education of preschool children, the functioning of which at the present stage of development of the educational system of Russia does not have a full-fledged methodological substantiation. Therefore, the problem of the proposed scientific research is as follows: what are the methodological foundations of modern supplementary education for preschool children in the Russian Federation? |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ДОШКОЛЬНИКИ ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД СРЕДОВОЙ ПОДХОД ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ PRESCHOOLERS ADDITIONAL EDUCATION INSTITUTIONS OF ADDITIONAL EDUCATION PERSONALITY-ORIENTED APPROACH SYSTEM-ACTIVITY APPROACH ENVIRONMENTAL APPROACH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16612 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2022_01_20 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2022. № 1 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2022-01-20.pdf | 323,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.