Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16806
Title: | Детско-родительские литературные гостиные как условие приобщения младших дошкольников к восприятию детской художественной литературы |
Other Titles: | Parent-child literary salon as a condition familiarizing younger preschoolers to the perception of children fiction |
Authors: | Томилова, С. Д. Кузнецова, С. Я. Tomilova, S. D. Kuznetsova, S. Y. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Томилова С. Д. Детско-родительские литературные гостиные как условие приобщения младших дошкольников к восприятию детской художественной литературы / С. Д. Томилова, С. Я. Кузнецова // Филологическое образование в период детства. — 2016. — № 23. — С. 138-140. |
Abstract: | В статье рассматривается опыт использования метода педагогического проектирования в дошкольных образовательных учреждениях. Показана специфика работы педагогов, родителей и детей младшего дошкольного возраста при реализации проекта "Литературная гостиная". The article deals with the experience of using the method of pedagogical designing in preschool educational institutions. The specificity of the work of teachers, parents and children of primary school age in the implementation of "Literature Club" project. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ДОШКОЛЬНИКИ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С СЕМЬЕЙ ДЕТСКОЕ ЧТЕНИЕ ЧТЕНИЕ ДЕТЕЙ ЧИТАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ЛИТЕРАТУРНЫЕ ГОСТИНЫЕ ЛИТЕРАТУРНОЕ РАЗВИТИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ PRESCHOOL AND FAMILY INTERACTION THE DEVELOPMENT OF INTEREST IN READING, PROJECT WORK LIVING AS A LITERARY PROJECT OF THE JOINT VENTURE |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16806 |
Origin: | Филологическое образование в период детства. 2016. № 23 |
Appears in Collections: | Филологическое образование в период детства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fopd-2016-23-37.pdf | 503,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.