Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлева, И. М.ru
dc.contributor.authorСкира, Е. В.ru
dc.contributor.authorYakovleva, I. M.en
dc.contributor.authorSkira, E. V.en
dc.date.accessioned2022-04-18T17:24:34Z-
dc.date.available2022-04-18T17:24:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЯковлева И. М. Развитие базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в процессе обучения решению математических задач / И. М. Яковлева, Е. В. Скира // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 150-161.ru
dc.identifier.issn1999-6993
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/16937-
dc.description.abstractВ статье рассматривается технология формирования базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в учебном процессе.ru
dc.description.abstractThe article emphasizes that it is mathematics, and especially its section related to teaching arithmetic problem solving, that plays the key role in the formation of basic learning actions, especially cognitive and regulatory ones. The purpose of the article is to present a technology for the formation of basic learning actions in pupils with mild intellectual disability in the education process and to show the importance of the formation of basic learning actions in pupils with intellectual disability.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofСпециальное образование. 2022. № 1 (65)ru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВru
dc.subjectМЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИru
dc.subjectБАЗОВЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯru
dc.subjectОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКАru
dc.subjectУМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬru
dc.subjectУМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИru
dc.subjectНАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТАru
dc.subjectДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТАru
dc.subjectМАТЕМАТИКАru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИru
dc.subjectМАТЕМАТИЧЕСКИЕ ЗАДАЧИru
dc.subjectРЕШЕНИЕ ЗАДАЧru
dc.subjectСИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОДru
dc.subjectФОРМИРОВАНИЕ БАЗОВЫХ УЧЕБНЫХ ДЕЙСТВИЙru
dc.subjectУЧЕБНЫЙ ПРОЦЕССru
dc.subjectУЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectНАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕru
dc.subjectНАЧАЛЬНАЯ ШКОЛАru
dc.subjectИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯru
dc.subjectOLYGOPHRENOPEDAGOGYru
dc.subjectINTELLECTUAL DISABILITYru
dc.subjectCHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITYru
dc.subjectMATHEMATICSru
dc.subjectMETHODS OF TEACHING MATHEMATICSru
dc.subjectMATHEMATICS PROBLEMSru
dc.subjectPROBLEM SOLVINGru
dc.subjectBASIC LEARNING ACTIONSru
dc.titleРазвитие базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в процессе обучения решению математических задачru
dc.title.alternativeDevelopment of basic learning actions in pupils with intellectual disability in the process of teaching them arithmetic problem solvingen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.localtypeСтатьяru
local.identifier.bibrecRU/USPU/MARS/33403
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-01-11.pdf519,73 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.