Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16937
Title: Развитие базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в процессе обучения решению математических задач
Other Titles: Development of basic learning actions in pupils with intellectual disability in the process of teaching them arithmetic problem solving
Authors: Яковлева, И. М.
Скира, Е. В.
Yakovleva, I. M.
Skira, E. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Яковлева И. М. Развитие базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в процессе обучения решению математических задач / И. М. Яковлева, Е. В. Скира // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 150-161.
Abstract: В статье рассматривается технология формирования базовых учебных действий у обучающихся с умственной отсталостью в учебном процессе.
The article emphasizes that it is mathematics, and especially its section related to teaching arithmetic problem solving, that plays the key role in the formation of basic learning actions, especially cognitive and regulatory ones. The purpose of the article is to present a technology for the formation of basic learning actions in pupils with mild intellectual disability in the education process and to show the importance of the formation of basic learning actions in pupils with intellectual disability.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
БАЗОВЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА
МАТЕМАТИКА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИ
МАТЕМАТИЧЕСКИЕ ЗАДАЧИ
РЕШЕНИЕ ЗАДАЧ
СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
ФОРМИРОВАНИЕ БАЗОВЫХ УЧЕБНЫХ ДЕЙСТВИЙ
УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
OLYGOPHRENOPEDAGOGY
INTELLECTUAL DISABILITY
CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY
MATHEMATICS
METHODS OF TEACHING MATHEMATICS
MATHEMATICS PROBLEMS
PROBLEM SOLVING
BASIC LEARNING ACTIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16937
Origin: Специальное образование. 2022. № 1 (65)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-01-11.pdf519,73 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.