Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16939
Title: | Проблемы учебно-профессиональной самостоятельности в инклюзивном образовании |
Other Titles: | Issues of educational and professional independence in inclusive education |
Authors: | Голубчикова, М. Г. Коробченко, А. И. Арпентьева, М. Р. Голубчиков, Г. М. Шерстеникина, А. А. Golubchikova, M. G. Korobchenko, A. I. Arpent'eva, M. R. Golubchikov, G. M. Sherstenikina, A. A. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Проблемы учебно-профессиональной самостоятельности в инклюзивном образовании / М. Г. Голубчикова, А. И. Коробченко, М. Р. Арпентьева [и др.] // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 176-188. |
Abstract: | В статье представлен теоретический анализ проблем формирования и развития учебно-профессиональной самостоятельности студентов в инклюзивном образовании. Modern inclusive and special pedagogical practice needs to get away from simplified ideas about the formation and development of educational and professional independence of students: activation of independence is impossible without a dialogue between a real teacher and a real student, without a dialogue of students with each other, without the readiness of all interaction participants to form and strengthen independence, initiative and autonomy in their educational and professional life and activity in all spheres. The purpose of the study is to investigate the problems of formation and development of educational and professional independence of students in inclusive education. The main research method includes theoretical analysis and synthesis of the problems of formation and development of educational and professional independence of students in inclusive education. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТЫ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ СПЕЦИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ ИНКЛЮЗИИ ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ОВЗ ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ ЛИЦА С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ДОСТУПНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ УЧЕБНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ УМЕНИЕ УЧИТЬСЯ САМОДЕТЕРМИНАЦИЯ ЛИЧНОСТИ ЛИЧНОСТЬ СТУДЕНТА ФОРМИРОВАНИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТИ РАЗВИТИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТИ ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ УЧЕБНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ СТУДЕНТОВ ABILITY TO TEACH ABILITY TO LEARN EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL INDEPENDENCE STUDENTS HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS INCLUSIVE EDUCATION INCLUSION SELF-DETERMINATION OF A PERSON |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16939 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 1 (65) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-01-13.pdf | 536,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.