Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16943
Title: | Персонифицированный подход в речевой реабилитации: фокус на пациенте |
Other Titles: | Personalized approach in speech rehabilitation: focus on the patient |
Authors: | Бердникович, Е. С. Орлова, О. С. Уклонская, Д. В. Berdnikovich, E. S. Orlova, O. S. Uklonskaya, D. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Бердникович Е. С. Персонифицированный подход в речевой реабилитации: фокус на пациенте / Е. С. Бердникович, О. С. Орлова, Д. В. Уклонская // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 20-34. |
Abstract: | В статье рассматривается персонифицированный подход с позиции восстановительного обучения взрослых пациентов с нарушением речи. The article deals with the concepts of "personalization", "personalized medicine", "individual" and "differentiated" approaches from the position of rehabilitation training of adult patients with speech and voice disorders and with cognitive deficit. |
Keywords: | ЗДРАВООХРАНЕНИЕ. МЕДИЦИНСКИЕ НАУКИ НЕВРОЛОГИЯ, НЕВРОПАТОЛОГИЯ И НЕРВНАЯ СИСТЕМА В ЦЕЛОМ ЛОГОПЕДИЯ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА РЕЧЕВАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ РЕАБИЛИТАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ВЗРОСЛЫЕ ПАЦИЕНТЫ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧЕВЫЕ РАССТРОЙСТВА ЛИЦА С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ ВОССТАНОВЛЕНИЕ РЕЧИ ПЕРСОНИФИЦИРОВАННЫЙ ПОДХОД РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ РАЗВИТИЕ РЕЧИ КОРРЕКЦИЯ РЕЧЕВЫХ НАРУШЕНИЙ ВОССТАНОВИТЕЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ НЕЙРОРЕАБИЛИТАЦИЯ ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННАЯ МЕДИЦИНА ИНДИВИДУАЛЬНЫЙ ПОДХОД ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ КОРРЕКЦИОННО-РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ ПОМОЩЬ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ SPEECH THERAPY PERSONALIZED APPROACH REHABILITATION TRAINING NEUROREHABILITATION SPEECH DISORDERS DISORDERS OF SPEECH LOGOPEDICS PERSONS WITH SPEECH DISORDERS REHABILITATION PREDICTION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16943 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 1 (65) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-01-02.pdf | 540,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.