Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16944
Title: | Условия формирования навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра |
Other Titles: | Conditions for the formation of communication skills in children with autism spectrum disorders |
Authors: | Борозинец, Н. М. Шеховцова, Т. С. Бугаева, Е. А. Borozinets, N. M. Shekhovtsova, T. S. Bugaeva, E. A. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Борозинец Н. М. Условия формирования навыков коммуникации у детей с расстройствами аутистического спектра / Н. М. Борозинец, Т. С. Шеховцова, Е. А. Бугаева // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 35-53. |
Abstract: | В статье представлены результаты экспериментального исследования по проблеме формирования навыков коммуникации детей дошкольного возраста с расстройствами аутистического спектра. The article presents the results of an experimental study of one of the key issues of education and training of preschool children with autism spectrum disorders - the problem of formation of communication skills. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНИКИ РАССТРОЙСТВА АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА РАС ДЕТСКИЙ АУТИЗМ ДЕТИ-АУТИСТЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ РЕЗУЛЬТАТЫ ИССЛЕДОВАНИЙ НАВЫКИ КОММУНИКАЦИИ ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ КОММУНИКАЦИИ КОММУНИКАТИВНЫЕ ТРУДНОСТИ КОММУНИКАТИВНАЯ СФЕРА КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩАЯ РАБОТА РАБОТА С ДЕТЬМИ ИГРОВЫЕ ФОРМЫ РАБОТЫ ИГРОВЫЕ ЗАНЯТИЯ ИГРОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОММУНИКАТИВНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ РАЗВИТИЕ РЕЧИ УСТНАЯ РЕЧЬ РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОММУНИКАТИВНОЕ РАЗВИТИЕ AUTISM SPECTRUM DISORDERS ASD CHILDREN'S AUTISM AUTISTIC CHILDREN PRESCHOOLERS COMMUNICATION SKILLS FORMATION OF COMMUNICATION SKILLS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16944 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 1 (65) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-01-03.pdf | 571,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.