Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16949
Title: Тяжелые и множественные нарушения в развитии и эффективность их комплексной коррекции у ребенка с синдромом Моуэта-Уилсона
Other Titles: Severe and multiple developmental disorders and efficiency of their complex rehabilitation in children with Mowat-Wilson syndrome
Authors: Ларина, Е. А.
Кайдалова, И. А.
Larina, E. A.
Kaydalova, I. A.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ларина Е. А. Тяжелые и множественные нарушения в развитии и эффективность их комплексной коррекции у ребенка с синдромом Моуэта-Уилсона / Е. А. Ларина, И. А. Кайдалова // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 106-118.
Abstract: В статье рассматриваются медицинские и психолого-педагогические критерии синдрома Моуэта-Уилсона на примере истории болезни ребенка от рождения до 7 лет.
This article describes the life stage of a child with Mowat-Wilson syndrome from birth to 7 years old, consistently analyzes the medical, psychological and pedagogical rehabilitation of the girl, structures the syndrome criteria, notes the compensatory capabilities of the body, and indicates the methods of logopedic and defectological rehabilitation, which brought positive results.
Keywords: ЗДРАВООХРАНЕНИЕ. МЕДИЦИНСКИЕ НАУКИ
ПЕДИАТРИЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
СИНДРОМ МОУЭТА-УИЛСОНА
МОУЭТА-УИЛСОНА СИНДРОМ
ГЕНЕТИЧЕСКИЕ ЗАБОЛЕВАНИЯ
ИСТОРИЯ БОЛЕЗНИ
БОЛЕЗНИ ДЕТЕЙ
РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ РАБОТА
МЕДИЦИНСКАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ
ВРОЖДЕННЫЕ АНОМАЛИИ ПСИХИКИ
КОРРЕКЦИОННО-РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ ПОМОЩЬ
ТЯЖЕЛЫЕ МНОЖЕСТВЕННЫЕ НАРУШЕНИЯ РАЗВИТИЯ
ТМНР
ДЕТИ С ТЯЖЕЛЫМИ МНОЖЕСТВЕННЫМИ НАРУШЕНИЯМИ РАЗВИТИЯ
КОМПЛЕКСНАЯ КОРРЕКЦИЯ
КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА
МЕДИЦИНСКИЕ КРИТЕРИИ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КРИТЕРИИ
МЕТОДЫ РЕАБИЛИТАЦИИ
MOWAT-WILSON SYNDROME
GENETIC DISEASES
MEDICAL HISTORY
PRESCHOOLERS
CHILDREN'S REHABILITATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16949
Origin: Специальное образование. 2022. № 1 (65)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-01-08.pdf528,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.