Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17113
Title: Речевой аспект социализации детей с дизартрией
Other Titles: Speech Aspect of Socialization of Children with Dysarthria
Authors: Карелина, И. Б.
Karelina, I. B.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Карелина И. Б. Речевой аспект социализации детей с дизартрией / И. Б. Карелина // Специальное образование. — 2022. — № 2 (66). — С. 55-63.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы социализации детей дошкольного и младшего школьного возраста с дизартрией.
The article discusses theoretical and practical aspects of socialization of children of preschool and junior school age with typical development. The article notes that the issue of socialization of children with speech impairment in pedagogical and psychological literature has not been properly studied yet.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ЛОГОПЕДИЯ
ДИЗАРТРИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
ДОШКОЛЬНИКИ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
ЗАДЕРЖКА РЕЧЕВОГО РАЗВИТИЯ
РЕЧЕВАЯ СОЦИАЛИЗАЦИЯ ДЕТЕЙ
ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА
SPEECH SOCIALIZATION OF CHILDREN
LOGOPEDICS
SPEECH DISORDERS
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
DISORDERS OF SPEECH
PRESCHOOLERS
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
DELAY OF SPEECH DEVELOPMENT,
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17113
Origin: Специальное образование. 2022. № 2 (66)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-02-04.pdf423,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.