Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17114
Title: Из опыта изучения детей с тяжелыми нарушениями развития речи
Other Titles: From the Experience of Observation of Children with Severe Speech Development Disorders
Authors: Клевцова, С. В.
Klevtsova, S. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Клевцова С. В. Из опыта изучения детей с тяжелыми нарушениями развития речи / С. В. Клевцова // Специальное образование. — 2022. — № 2 (66). — С. 64-75.
Abstract: В статье представлены результаты психолого-педагогической диагностики детей дошкольного возраста с тяжелыми нарушениями развития речи.
This paper touches upon the problem of speechless children, which does not become less relevant despite the fact that a large number of studies have been devoted to it. The author attributes this to the fact that the causes of muteness have not been sufficiently revealed yet. Some of them are caused by auditory agnosias, while others are due to articulatory apraxias.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
РЕЧЕВЫЕ ПАТОЛОГИИ
БЕЗРЕЧЕВЫЕ ДЕТИ
ТЯЖЕЛЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
СЛУХОВЫЕ АГНОЗИИ
АРТИКУЛЯЦИОННЫЕ АПРАКСИИ
НЕЙРОПСИХОЛОГИЯ
НЕЙРОЛИНГВИСТИКА
БЕЗРЕЧИЕ
КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ
РЕЗУЛЬТАТЫ ДИАГНОСТИКИ
LOGOPEDICS
SPEECH DISORDERS
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
DISORDERS OF SPEECH
ARTICULATION APRAXIA
AUDITORY AGNOSIA
BRAIN MECHANISMS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17114
Origin: Специальное образование. 2022. № 2 (66)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-02-05.pdf604,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.