Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17114
Title: | Из опыта изучения детей с тяжелыми нарушениями развития речи |
Other Titles: | From the Experience of Observation of Children with Severe Speech Development Disorders |
Authors: | Клевцова, С. В. Klevtsova, S. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Клевцова С. В. Из опыта изучения детей с тяжелыми нарушениями развития речи / С. В. Клевцова // Специальное образование. — 2022. — № 2 (66). — С. 64-75. |
Abstract: | В статье представлены результаты психолого-педагогической диагностики детей дошкольного возраста с тяжелыми нарушениями развития речи. This paper touches upon the problem of speechless children, which does not become less relevant despite the fact that a large number of studies have been devoted to it. The author attributes this to the fact that the causes of muteness have not been sufficiently revealed yet. Some of them are caused by auditory agnosias, while others are due to articulatory apraxias. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ ДОШКОЛЬНИКИ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧЕВЫЕ ПАТОЛОГИИ БЕЗРЕЧЕВЫЕ ДЕТИ ТЯЖЕЛЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ СЛУХОВЫЕ АГНОЗИИ АРТИКУЛЯЦИОННЫЕ АПРАКСИИ НЕЙРОПСИХОЛОГИЯ НЕЙРОЛИНГВИСТИКА БЕЗРЕЧИЕ КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ РЕЗУЛЬТАТЫ ДИАГНОСТИКИ LOGOPEDICS SPEECH DISORDERS CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS DISORDERS OF SPEECH ARTICULATION APRAXIA AUDITORY AGNOSIA BRAIN MECHANISMS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17114 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 2 (66) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-02-05.pdf | 604,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.