Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17122
Title: | Новаторские подходы к подготовке специалистов по русскому языку в Китае |
Other Titles: | Innovative Approaches to Training Specialists in the Russian Language in China |
Authors: | Ян Кэ Шарафутдинов, Д. Р. Yang Ke Sharafutdinov, J. R. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Ян Кэ. Новаторские подходы к подготовке специалистов по русскому языку в Китае / Ян Кэ, Д. Р. Шарафутдинов // Филологический класс. — 2022. — Т. 27, № 2. — С. 132-140. |
Abstract: | Статья посвящена некоторым актуальным вопросам преподавания русистики в вузах Китая. The article is devoted to some current issues about teaching various disciplines within Russian Studies in Chinese universities. This article discusses the problem of "aphasia of Chinese culture" typical of the corresponding education system and its possible solutions. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — КНР — КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА — КИТАЙ ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ КИТАЙСКИЕ ВУЗЫ КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ РУССКИЙ ЯЗЫК РКИ РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ НОВАТОРСТВО МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУСИСТИКИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ КИТАЙСКАЯ РУСИСТИКА КИТАЙСКИЕ РУСИСТЫ ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ-РУСИСТОВ СПЕЦИАЛИСТЫ-РУСИСТЫ CHINESE STUDENTS RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE METHODS OF TEACHINGRUSSIAN AT HIGHER SCHOOL TRAINING SPECIALISTS EDUCATIONAL STANDARDSON EDUCATION PROCESS CHINESE UNIVERSITIES |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17122 |
Origin: | Филологический класс. 2022. Т. 27, № 2 |
Appears in Collections: | Филологический класс |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fkls-2022-02-12.pdf | 412,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.