Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17122
Title: Новаторские подходы к подготовке специалистов по русскому языку в Китае
Other Titles: Innovative Approaches to Training Specialists in the Russian Language in China
Authors: Ян Кэ
Шарафутдинов, Д. Р.
Yang Ke
Sharafutdinov, J. R.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ян Кэ. Новаторские подходы к подготовке специалистов по русскому языку в Китае / Ян Кэ, Д. Р. Шарафутдинов // Филологический класс. — 2022. — Т. 27, № 2. — С. 132-140.
Abstract: Статья посвящена некоторым актуальным вопросам преподавания русистики в вузах Китая.
The article is devoted to some current issues about teaching various disciplines within Russian Studies in Chinese universities. This article discusses the problem of "aphasia of Chinese culture" typical of the corresponding education system and its possible solutions.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — КНР — КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА — КИТАЙ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
КИТАЙСКИЕ ВУЗЫ
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
РУССКИЙ ЯЗЫК
РКИ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ НОВАТОРСТВО
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУСИСТИКИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
КИТАЙСКАЯ РУСИСТИКА
КИТАЙСКИЕ РУСИСТЫ
ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ-РУСИСТОВ
СПЕЦИАЛИСТЫ-РУСИСТЫ
CHINESE STUDENTS
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
METHODS OF TEACHINGRUSSIAN AT HIGHER SCHOOL
TRAINING SPECIALISTS
EDUCATIONAL STANDARDSON
EDUCATION PROCESS
CHINESE UNIVERSITIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17122
WoS: 000829115600013
SCOPUS: 85141512783
Origin: Филологический класс. 2022. Т. 27, № 2
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2022-02-12.pdf412,84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.