Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17542
Title: | Реализация условий для обеспечения доступности ранней помощи в Российской Федерации |
Other Titles: | Realization of the Conditions for Provision of Early Intervention in the Russian Federation |
Authors: | Логинова, Е. Т. Матвеева, М. В. Loginova, E. T. Matveeva, M. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Логинова Е. Т. Реализация условий для обеспечения доступности ранней помощи в Российской Федерации / Е. Т. Логинова, М. В. Матвеева // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 124-132. |
Abstract: | В статье раскрываются условия обеспечения доступности ранней помощи в Российской Федерации детям-инвалидам и видов помощи, в которых они нуждаются. The article discloses the conditions for ensuring the availability of early intervention in the Russian Federation, taking into account the ratio of the number of children with disabilities and the types of assistance they need to overcome the barriers that prevent them from receiving services at social, engineering and transport infrastructure facilities on an equal basis with other persons. |
Keywords: | СОЦИАЛЬНАЯ ЗАЩИТА. СОЦИАЛЬНАЯ РАБОТА — РОССИЯ — РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ СОЦИАЛЬНАЯ ПОМОЩЬ ОТДЕЛЬНЫМ КАТЕГОРИЯМ НАСЕЛЕНИЯ РАННИЙ ВОЗРАСТ ДЕТИ РАННЕГО ВОЗРАСТА ДЕТИ-ИНВАЛИДЫ РАННЯЯ ПОМОЩЬ СЛУЖБЫ РАННЕЙ ПОМОЩИ КОМПЛЕКСНАЯ СОЦИАЛЬНАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ КОМПЛЕКСНАЯ СОЦИАЛЬНАЯ АБИЛИТАЦИЯ ДОСТУПНАЯ СРЕДА ПРОГРАММЫ РАННЕЙ ПОМОЩИ ДОСТУПНОСТЬ РАННЕЙ ПОМОЩИ ВИДЫ ПОМОЩИ РАБОТА С ДЕТЬМИ-ИНВАЛИДАМИ НОРМАТИВНО-ПРАВОВЫЕ АКТЫ ОРГАНИЗАЦИЯ РАННЕЙ ПОМОЩИ ПРЕДОСТАВЛЕНИЕ УСЛУГ СОЦИАЛЬНЫЕ УСЛУГИ EARLY INTERVENTION AVAILABLE ENVIRONMEN PROGRAMS OF EARLY INTERVENTION COMPREHENSIVE REHABILITATION CHILDREN WITH DISABILITIES |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17542 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 3 (67) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-03-10.pdf | 513,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.