Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17545
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Звягинцева, А. А. | ru |
dc.contributor.author | Ярошевич, С. Г. | ru |
dc.contributor.author | Zvyagintseva, A. A. | en |
dc.contributor.author | Yaroshevich, S. G. | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T08:21:51Z | - |
dc.date.available | 2023-05-09T08:21:51Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Звягинцева А. А. Развитие цифровой образовательной среды в высшем (дефектологическом) образовании / А. А. Звягинцева, С. Г. Ярошевич // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 157-172. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6993 | |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17545 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматривается применение информационно-коммуникационных технологий, являющихся частью цифровой образовательной среды, в процессе подготовки студентов-дефектологов. | ru |
dc.description.abstract | Modern higher education actively uses digital and multimedia technologies that provide access to training courses from anywhere in the world. They allow the researcher to apply various, including hightech teaching methods. Digital space has become an integral part of the education process. There appear new studies and publications devoted to the problem of digitalization of higher education. The most urgent areas of application of information and communication technologies in higher education have been identified, and the experience of using them to achieve a variety of educational and methodological goals is being accumulated. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Специальное образование. 2022. № 3 (67) | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ | ru |
dc.subject | ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ | ru |
dc.subject | СТУДЕНТЫ-ДЕФЕКТОЛОГИ | ru |
dc.subject | ПОДГОТОВКА ДЕФЕКТОЛОГОВ | ru |
dc.subject | СПЕЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС | ru |
dc.subject | ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ЦИФРОВАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА | ru |
dc.subject | ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА | ru |
dc.subject | ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ГИБРИДНОЕ ОБУЧЕНИЕ | ru |
dc.subject | ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ | ru |
dc.subject | ДИСТАНЦИОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ | ru |
dc.subject | НАДПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ | ru |
dc.subject | УЧЕБНЫЕ ПРЕДМЕТЫ | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИ | ru |
dc.subject | INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES | ru |
dc.subject | EDUCATION PROCESS | ru |
dc.subject | INFORMATIZATION OF EDUCATION | ru |
dc.subject | INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT | ru |
dc.subject | DIGITAL TECHNOLOGIES | ru |
dc.subject | DIGITALIZATION OF EDUCATION | ru |
dc.subject | STUDENTS | ru |
dc.subject | DEFECTOLOGICAL EDUCATION | ru |
dc.subject | PROFESSIONAL COMPETENCES | ru |
dc.subject | INNOVATIVE EDUCATION TECHNOLOGIES | ru |
dc.subject | DISTANCE LEARNING | ru |
dc.subject | DIGITAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT | ru |
dc.subject | MULTIMEDIA ENVIRONMENT | ru |
dc.title | Развитие цифровой образовательной среды в высшем (дефектологическом) образовании | ru |
dc.title.alternative | Development of the Digital Educational Environment in Higher (Defectological) Education | en |
dc.type | Article | en |
local.localtype | Статья | ru |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-03-13.pdf | 595,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.