Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17546
Title: | Реализация практико-ориентированного подхода в подготовке кадров для системы специального и инклюзивного образования |
Other Titles: | Realization of a Practice-oriented Approach in Training Teachers for the System of Special Inclusive Education |
Authors: | Приходько, О. Г. Павлова, А. С. Миронова, А. В. Prikhod'ko, O. G. Pavlova, A. S. Mironova, A. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Приходько О. Г. Реализация практико-ориентированного подхода в подготовке кадров для системы специального и инклюзивного образования / О. Г. Приходько, А. С. Павлова, А. В. Миронова // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 173-186. |
Abstract: | В статье рассматриваются различные трактовки и принципы реализации практико-ориентированного подхода в подготовке будущих дефектологов в Московском городском педагогическом университете. The article emphasizes the importance of modern transformations of the university professional training of future defectologists and the need for a new generation of teaching personnel. Based on the analysis of research in various branches of scientific knowledge and taking into account the trends in the development of the modern society, the study determines the urgency of training competitive specialists. Various inter-pretations and principles of the imple-mentation of the practice-oriented approach in the higher education system are described. |
Keywords: | МГПУ МОСКОВСКИЙ ГОРОДСКОЙ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — МОСКВА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ СТУДЕНТЫ-ДЕФЕКТОЛОГИ ПОДГОТОВКА ДЕФЕКТОЛОГОВ СПЕЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ДЕФЕКТОЛОГИ ПРАКТИКО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНКЛЮЗИИ ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКИЕ КАДРЫ ПОДГОТОВКА ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКИХ КАДРОВ АСПЕКТЫ ПРАКТИКО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ПОДХОДА ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩАЯ ПОМОЩЬ КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩАЯ РАБОТА ОВЗ ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА СПЕЦИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ DEFECTOLOGICAL EDUCATION TRAINING OF FUTURE DEFECTOLOGIST SPECIAL EDUCATION STUDENTS-DEFECTOLOGISTS PRACTICE-ORIENTED APPROACH INCLUSIVE EDUCATIONCATION PROFESSIONAL COMPETENCES |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17546 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 3 (67) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-03-14.pdf | 468,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.