Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2673
Title: Языковые средства создания комического эффекта в американской и российской рекламе
Other Titles: Linguistic means of creating comical effect in American and Russian advertisement
Authors: Тиханова, К. Д.
Tikhanova, K. D.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Тиханова К. Д. Языковые средства создания комического эффекта в американской и российской рекламе / К. Д. Тиханова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2013. — Вып. 7. — С. 176-200.
Abstract: The article analyzes linguostylistical means of creating comical effect in American and Russian advertisement. The typology of linguistic means of expression of comical effect is studied. Basic levels and ways of creating comical effect in advertisement are defined.
На материале русской и англоязычной рекламы анализируются лингвостилистические приемы, обеспечивающие достижение комического эффекта. Рассматривается типология языковых средств создания комизма. Выделяются основные уровни и приемы создания комического эффекта, характерные для языка рекламы.
Keywords: LINGUISTIC MEANS OF EXPRESSION OF COMICAL EFFECT
ONOMATOPOEIA
SPOONERISM
METATHESIS
ALLITERATION
ALOGISM
HYPERBOLE
PUN
PERIPHRASIS
PARODY
AUTHOR’S OCCASIONAL WORDS
ADVERTISEMENT
LINGUISTIC MEANS IN ADVERTISEMENT
AMERICAN AND RUSSIAN ADVERTISEMENT
SPECIFIC FEATURES OF THE LANGUAGE OF ADVERTISEMENT
COMICAL EFFECT IN ADVERTISEMENT
HUMOUR IN ADVERTISEMENT
MEANS OF CREATING COMICAL EFFECT IN ADVERTISEMENT
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА КОМИЗМА
ОНОМАТОПЕЯ
СПУНЕРИЗМ
МЕТАТЕЗА
АЛЛИТЕРАЦИЯ
АЛОГИЗМ
ГИПЕРБОЛА
КАЛАМБУР
ПЕРИФРАЗ
ПАРОДИЯ
АВТОРСКИЕ ОККАЗИОНАЛИЗМЫ
РЕКЛАМА
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА В РЕКЛАМЕ
АМЕРИКАНСКАЯ И РОССИЙСКАЯ РЕКЛАМА
ОСОБЕННОСТИ ЯЗЫКА РЕКЛАМЫ
КОМИЧЕСКИЙ ЭФФЕКТ В РЕКЛАМЕ
ЮМОР В РЕКЛАМЕ
СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ КОМИЗМА В РЕКЛАМЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2673
Origin: Лингвокультурология. Вып. 7. — Екатеринбург, 2013.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2013-07-17.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.