Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2696
Title: Метафоры природных явлений в рекламном туристическом нарративе
Other Titles: Metaphors of natural phenomena in the tourist narrative of advertising
Authors: Меньшикова, Е. Е.
Menshikova, E. E.
Issue Date: 2014
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Меньшикова Е. Е. Метафоры природных явлений в рекламном туристическом нарративе / Е. Е. Меньшикова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2014. — Вып. 8. — С. 126-131.
Abstract: Structuring a figurative representation of the world of tourist destination, creating a mythopoetic daydream, tourist narrative of advertising as a mythologized text shows a high degree of metaphoricalness. The article studies some aspects of the metaphorization of natural phenomena, which are represented by spatial, temporal - procedural, perceptual, visual, tactile, connotative, coloristic, anthropomorphic and other characteristics.
Структурируя образное представление о мире туристической дестинации, создавая мифопоэтическую грезу, рекламный туристический нарратив как мифологизированный текст проявляет высокую степень метафоричности. В статье рассматриваются некоторые аспекты метафоризации природных явлений, которые представлены пространственными, темпорально-процессуальными, перцептивными, визуальными, тактильными, коннотативными, колористическими, антропоморфными и другими характеристиками.
Keywords: TOURIST NARRATIVE OF ADVERTISIN
LOCAL INTEREST
METAPHOR
NATURAL PHENOMENA
РЕКЛАМНЫЙ ТУРИСТИЧЕСКИЙ НАРРАТИВ
ЛОКАЛЬНЫЙ ИНТЕРЕС
МЕТАФОРА
ПРИРОДНЫЕ ЯВЛЕНИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2696
Origin: Лингвокультурология. Вып. 8. — Екатеринбург, 2014.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2014-08-19.pdf223,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.