Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2732
Title: Размер не имеет значения: тема секса в современной рекламе
Other Titles: The size is not important: the theme of sex in modern advrtising
Authors: Фомина, Н. Н.
Fomina, N. N.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Фомина Н. Н. Размер не имеет значения: тема секса в современной рекламе / Н. Н. Фомина // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2015. — Вып. 9. — С. 273-282.
Abstract: The article studies the notions of advertising and improper advertising according to the Federal Law "On Advertising". The process of drawing the addressee's attention to the ad is discussed. The reasons of appeals to sex by the advertisers are listed. Types of creolized advertising on the basis of correlation of the verbal and visual components are singled out. Linguistic analysis of improper advertising is undertaken.
В статье рассматривается понятие рекламы и ненадлежащей рекламы согласно ФЗ «О рекламе». Освещается процесс возникновения внимания у потребителя к рекламному сообщению. Представлены причины обращения рекламодателей к теме секса. Выделены типы креолизованной рекламы по степени соотношения вербального и визуального ряда. К примерам ненадлежащей рекламы представлен лингвистический анализ.
Keywords: ADVERTISING
IMPROPER ADVERTISING
CREOLIZED TEXT
QUASI-CREATIVE WORK
SHOCKING METHODS IN ADVERTISING
РЕКЛАМА
НЕНАДЛЕЖАЩАЯ РЕКЛАМА
КРЕОЛИ-ЗОВАННЫЙ ТЕКСТ
КВАЗИКРЕАТИВНОЕ ТВОРЧЕСТВО
ШОКОВЫЕ СПОСОБЫ В РЕКЛАМЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2732
Origin: Лингвокультурология. Вып. 9. — Екатеринбург, 2015.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2015-09-23.pdf2,69 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.