Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2748
Title: Речевой жанр пожелания и рекламное объявление
Other Titles: Speech genre of wish and advertisement
Authors: Завершинская, И. К.
Zavershynskaya, I. K.
Issue Date: 2008
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Завершинская И. К. Речевой жанр пожелания и рекламное объявление / И. К. Завершинская // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2008. — Вып. 2. — С. 107-114.
Abstract: The speech genre of wish is often used in advertisements. Slogan in the form of a wish performs the function of a sentence and points out desirability of its fulfillment. Simplicity and shortness of such slogans make them catching. The example of advertisement created by the company “Merrill Lynch” is in the genre of wish. Speech genre of wish in this ad helps the company reveal its ideas, creates positive opinion of the readers, establishes friendly relations with them and differentiates the company among the others.
В рекламных текстах активно используется речевой жанр пожелания. Слоган в форме пожелания выполняет функцию предложения и указывает на желательность его осуществления. Простота и краткость подобной формы слогана делают его запоминающимся. Приводится пример рекламы в речевом жанре пожелания компании “Merrill Lynch”. Речевой жанр пожелания в этой рекламе служит для реализации идей компании, располагает читателя к себе, устанавливает с ним дружеские отношения и позиционирует компанию среди конкурентов.
Keywords: SPEECH GENRE OF WISH
ADVERTISEMENT
SLOGAN
LEXICAL AND STYLISTIC MEANS
РЕЧЕВОЙ ЖАНР ПОЖЕЛАНИЯ
РЕКЛАМА
СЛОГАН
ЛЕКСИКО-СТИЛИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2748
Origin: Лингвокультурология. Вып. 2. — Екатеринбург, 2008.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2008-02-12.pdf133,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.