Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2762
Title: Специфика жанров рекламы в печатных СМИ
Other Titles: Specificity of advertisement genres in printed mass media
Authors: Яковлева, Е. М.
Yakovleva, E. M.
Issue Date: 2008
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Яковлева Е. М. Специфика жанров рекламы в печатных СМИ / Е. М. Яковлева // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2008. — Вып. 2. — С. 203-208.
Abstract: Advertisement is an inseparable part of everyday life. It influences thinking, priorities, values. The article discusses genre types of ads in Mass Media. Genre of advertisement is characterized by competition which causes appearance of new forms of advertising texts. These forms should be examined.
Реклама стала неотъемлемой частью повседневной жизни. Она влияет на мышление, приоритеты, формирует ценностные установки. В статье исследуются жанровые разновидности рекламы в СМИ. Жанры рекламы сохраняют особенности жанров-источников, но трансформируют их в зависимости от цели рекламы. Жанр рекламы характеризуется конкуренцией, приводящей к появлению новых форм рекламных текстов, которые требуют дальнейшего исследования.
Keywords: ADVERTISING TEXT
GENRE
MASS MEDIA
COMPARATIVE ANALYSIS
РЕКЛАМНЫЙ ТЕКСТ
ЖАНР
СМИ
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2762
Origin: Лингвокультурология. Вып. 2. — Екатеринбург, 2008.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2008-02-25.pdf154,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.